Wiadomości OZE Lufthansa Innovation Hub wprowadza biopaliwo11 września 2019Przeczytaj także Świat Węgry przyspieszają odejście od węgla. Zamkną kopalnie już w 2025 roku Zgodnie z poprzednimi planami, ostatnia w kraju elektrownia węglowa miała zostać zamknięta w 2030 roku. Jednak na początku tego tygodnia węgierski minister innowacji i technologii ogłosił, że stanie się to już w 2025 roku. Świat Potężne trzęsienie ziemi w środkowej Grecji. Wstrząsy odczuwalne również w innych krajach W środę (3 marca) trzęsienie ziemi o magnitudzie wynoszącej 6,3 dotknęło środkową Grecję. W wyniku katastrofy uszkodzonych zostało wiele budynków i samochodów, jednak nie odnotowano ofiar śmiertelnych. Lufthansa Innovation Hub koncentruje się na neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla paliwach lotniczych. Podróżujący mogą skorzystać z nowej platformy, aby podczas swoich lotów zastąpić powszechnie wykorzystywane paliwo lotniczym biopaliwem. Linie lotnicze zaoferowały klientom możliwość dokonania dodatkowej opłaty za lotnicze biopaliwo. Zrównoważona platforma rozwoju – “Compensaid” – umożliwia pasażerom wykupienie niezbędnej na ich lot ilości biopaliwa, która umożliwi zrekompensowanie ok 80% emisji dwutlenku węgla. Paliwo zakupione przez pasażerów będzie wykorzystane w późniejszych lotach. Emisja dwutlenku węgla a lot samolotem Podróż samolotem oferuje możliwość zabrania wielu pasażerów jednocześnie, jednak w przeliczeniu na jedną osobę, generuje ona najwięcej zanieczyszczeń spośród wszystkich innych środków transportu. Grupa Lufthansa – w 2011 roku – rozpoczęła badania nad wykorzystaniem biopaliw w transporcie lotniczym. Przewoźnik testował wykorzystanie biopaliwa w regularnych operacjach lotniczych w ramach projektu “BurnFAIR – potencjał paliw alternatywnych w warunkach operacyjnych”. Testy obejmowały analizę pomiarów emisji CO2, badania procesów produkcyjnych i dostępności biomasy. 15 września 2014 roku Grupa Lufthansa wykonała lot LH 190 Lufthansy z Frankfurtu do Berlina Tegel, który był obsługiwany przy użyciu dziesięcioprocentowej mieszanki z biopaliwem. W 2016 r., Lufthansa Innovation Hub zatankowała swój samolot na lotnisku w Oslo mieszanką paliwową, która zawierała 5% biokerozyny.Koszt lotniczego biopaliwa jest około cztery razy większy niż tradycyjnego paliwaZatankowanie do pełna największego pasażerskiego samolotu świata – Airbusa A380 – to koszt miliona złotych. Pasażer, który zdecyduje się na zamianę na paliwo alternatywne, za lot z Frankfurt nad Menem do Nowy Jork dopłaci do biletu 374 euro, czyli około 1630 zł. Loty z Frankfurtu nad Menem do Nowego Jorku linią Lufthansa kosztują około 4800 zł. Po zsumowaniu pasażer za jeden bilet zapłaciłby 6430 zł, około 30% więcej niż za regularny bilet.Ekologiczne podatki lotnicze Od 2020 roku wszystkie bilety na loty z francuskich lotnisk będą zawierać podatek ekologiczny. Oczekuje się, że będzie on przynosił 180 mln euro rocznie zysku, co pozwoli na opłacenie bardziej przyjaznych środowisku środków transportu.Prywatny samolot, a ślad węglowy