Wiadomości OZE Francja wprowadza podatek od biletów lotniczych 16 lipca 2019 Wiadomości OZE Francja wprowadza podatek od biletów lotniczych 16 lipca 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Od 2020 roku wszystkie bilety na loty z francuskich lotnisk będą zawierać podatek ekologiczny. Oczekuje się, że będzie on przynosił 180 mln euro rocznie zysku, co pozwoli na opłacenie bardziej przyjaznych środowisku środków transportu. Reklama Francuska minister ds. transportu Elisabeth Borne poinformowała, że Francja wprowadzi podatek ekologiczny w wysokości do 18 euro lub do 20 dolarów od wszystkich biletów na loty z francuskich lotnisk w celu sfinansowania mniej zanieczyszczających projektów transportowych. Ekologiczny podatek – Francja, Szwecja, Niemcy Podatek, którego wysokość szacuje się na około 180 mln euro rocznie, wejdzie w życie w 2020 r. i wymaga uiszczenia opłaty w wysokości 1,50 euro za bilety klasy ekonomicznej na loty krajowe oraz loty w obrębie Europy – loty wychodzące z Francji. Premier Borne powiedziała, że “najwyższa taryfa wynosi 18 euro za bilet w klasie biznes.” Podobny podatek został wprowadzony w Szwecji w kwietniu 2018 roku. Szwedzki rząd nałożył opłatę w wysokości do 40 euro na każdy bilet w celu zmniejszenia wpływu podróży lotniczych na zmiany klimatu. W Niemczech podatek od lotów to dodatkowe 8 euro do biletów w połączeniach krajowych, unijnych lub północnoafrykańskich. Bilety na loty do miejsc oddalonych o maksymalnie 6 000 km (3 730 mil) podlegają dodatkowej opłacie w wysokości 25 euro. Opłata ta wzrasta do 45 euro w przypadku biletów do miejsc oddalonych o ponad 6 000 km. Francuski przewoźnik Air France sprzeciwia się planowanemu opodatkowaniu ekologicznemu, twierdząc, że będzie to kosztować firmę 60 mln euro rocznie. Wniosek do Komisji Europejskiej w sprawie podatku Francuski prezydent Emmanuel Macron chciał zaostrzyć przepisy w zakresie ochrony środowiska, ale pod koniec ubiegłego roku, w związku z protestami “żółtych kamizelek” musiał zrezygnować z próby podwyższenia podatku od oleju napędowego. Francuski rząd chce, aby Komisja Europejska dążyła do położenia kresu światowym zwolnieniom podatkowym dla paliwa lotniczego w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla i połączyła siły z Holandią, aby spróbować przekonać inne kraje europejskie do większego opodatkowania podróży lotniczych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.