Makarony z jajek od szczęśliwych kur

Marka Lubella ogłosiła wczoraj, że całkowicie rezygnuje z jajek z chowu klatkowego. Początkowo firma zakładała, że jaja “trójki” wycofa do 2025 roku, jednak proces ten został zakończony dużo szybciej. Krok ten popiera Stowarzyszenie Otwarte Klatki. 

Szybciej niż zakładano

Lubella to jeden z najbardziej znanych producentów makaronów i produktów zbożowych w Polsce. Już w 2018 roku marka deklarowała całkowite odejście od jaj z chowu klatkowego. Cel ten miał być jednak zrealizowany dopiero w 2025 roku. Udało się znacznie wcześniej. Od dziś w produktach Lubelli znajdują się wyłącznie jajka z chowu bezklatkowego.

Chcąc dać wyraźny znak, że oczekiwania konsumentów są dla nas ważne, podjęliśmy decyzję o rezygnacji przez Lubellę z wykorzystania jaj z chowu klatkowego. Zmiana tych produktów to element naszych działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Nasza decyzja podyktowana jest potrzebami Polaków poszukujących żywności wytworzonej z naturalnych składników, najwyższej jakości, która  nawiązuje do tradycyjnych smaków z dzieciństwa. – mówi Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej.

Zdrowe kury to dobre jajka

Według badań przeprowadzonych przez Biostat w lutym 2020 r. aż 82% ankietowanych uważa, że chów klatkowy kur niosek nie zapewnia zwierzętom odpowiednich warunków do życia. Co więcej, wg Centrum Badania Opinii Społecznej sposób chowu kur jest najważniejszym kryterium dla Polaków podczas kupowania jaj – w 2018 roku 35% ankietowanych przyznało, że zwraca na ten czynnik największą uwagę. Od 2006 roku świadomość społeczna w tym zakresie zwiększyła się aż trzykrotnie – wówczas to samo deklarowało 13% respondentów, a istotniejszym czynnikiem, decydującym o rodzaju kupowanych jajek, była niska cena.

W trosce o dobrostan zwierząt

Ten ważny krok marki Lubella popiera Stowarzyszenie Otwarte Klatki, które od 2016 r. prowadzi kampanię “Jak One To Znoszą?” w ramach, której podkreśla, że troska o dobrostan zwierząt jest niezbędnym elementem odpowiedzialności społecznej biznesu. Wprowadzone przez Lubellę zmiany wpłyną pozytywnie na kształtowanie świadomości konsumenckiej i promocję dobrych praktyk w biznesie, co jest wspólnym celem marki i Stowarzyszenia Otwarte Klatki. 

Chów na wolnym wybiegu, z którego pochodzą jaja używane w produkcji przez markę Lubella, zapewnia kurom możliwość przebywania na świeżym powietrzu i, co najważniejsze, realizacji bardzo ważnych dla ich dobrostanu potrzeb gatunkowych – mówi Maria Madej, menadżerka ds. relacji biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki – To cenny krok w kierunku zwiększania świadomości jak ważny jest  dobrostan zwierząt hodowlanych  – dodaje.

Źródło: materiały prasowe, https://otwarteklatki.pl/blog/zapytalismy-polakow-co-sadza-o-hodowli-klatkowej-najnowsze-wyniki-badan-moga-cie-zaskoczyc, https://www.cbos.pl/PL/publikacje/news/2018/28/newsletter.p