Prawa zwierząt Makarony z jajek od szczęśliwych kur24 marca 2021Przeczytaj także Wiadomości OZE Litwa: wirtualne linie przesyłowe W pobliżu stolicy Wilna powstanie pilotażowa instalacja magazynowania energii. Ma ona pchnąć litewski sektor energetyki w kierunku niezależności i ekologii. Prawa zwierząt Ricky Gervais jako królik doświadczalny Szacuje się, że każdego roku w laboratoriach przebywa ponad 115 milionów zwierząt. Jakie konsekwencje niesie ze sobą testowanie na żywych istotach i co możemy zrobić, aby skończyć z tym procederem? Na te pytania stara się odpowiedzieć film “Save Ralph”, który swoją premierę będzie miał już dzisiaj. Marka Lubella ogłosiła wczoraj, że całkowicie rezygnuje z jajek z chowu klatkowego. Początkowo firma zakładała, że jaja “trójki” wycofa do 2025 roku, jednak proces ten został zakończony dużo szybciej. Krok ten popiera Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Szybciej niż zakładanoLubella to jeden z najbardziej znanych producentów makaronów i produktów zbożowych w Polsce. Już w 2018 roku marka deklarowała całkowite odejście od jaj z chowu klatkowego. Cel ten miał być jednak zrealizowany dopiero w 2025 roku. Udało się znacznie wcześniej. Od dziś w produktach Lubelli znajdują się wyłącznie jajka z chowu bezklatkowego. – Chcąc dać wyraźny znak, że oczekiwania konsumentów są dla nas ważne, podjęliśmy decyzję o rezygnacji przez Lubellę z wykorzystania jaj z chowu klatkowego. Zmiana tych produktów to element naszych działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Nasza decyzja podyktowana jest potrzebami Polaków poszukujących żywności wytworzonej z naturalnych składników, najwyższej jakości, która nawiązuje do tradycyjnych smaków z dzieciństwa. – mówi Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej.Czechy: Zakaz chowu klatkowego od 2027 rokuZdrowe kury to dobre jajkaWedług badań przeprowadzonych przez Biostat w lutym 2020 r. aż 82% ankietowanych uważa, że chów klatkowy kur niosek nie zapewnia zwierzętom odpowiednich warunków do życia. Co więcej, wg Centrum Badania Opinii Społecznej sposób chowu kur jest najważniejszym kryterium dla Polaków podczas kupowania jaj – w 2018 roku 35% ankietowanych przyznało, że zwraca na ten czynnik największą uwagę. Od 2006 roku świadomość społeczna w tym zakresie zwiększyła się aż trzykrotnie – wówczas to samo deklarowało 13% respondentów, a istotniejszym czynnikiem, decydującym o rodzaju kupowanych jajek, była niska cena.W trosce o dobrostan zwierzątTen ważny krok marki Lubella popiera Stowarzyszenie Otwarte Klatki, które od 2016 r. prowadzi kampanię “Jak One To Znoszą?” w ramach, której podkreśla, że troska o dobrostan zwierząt jest niezbędnym elementem odpowiedzialności społecznej biznesu. Wprowadzone przez Lubellę zmiany wpłyną pozytywnie na kształtowanie świadomości konsumenckiej i promocję dobrych praktyk w biznesie, co jest wspólnym celem marki i Stowarzyszenia Otwarte Klatki. – Chów na wolnym wybiegu, z którego pochodzą jaja używane w produkcji przez markę Lubella, zapewnia kurom możliwość przebywania na świeżym powietrzu i, co najważniejsze, realizacji bardzo ważnych dla ich dobrostanu potrzeb gatunkowych – mówi Maria Madej, menadżerka ds. relacji biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki – To cenny krok w kierunku zwiększania świadomości jak ważny jest dobrostan zwierząt hodowlanych – dodaje.Źródło: materiały prasowe, https://otwarteklatki.pl/blog/zapytalismy-polakow-co-sadza-o-hodowli-klatkowej-najnowsze-wyniki-badan-moga-cie-zaskoczyc, https://www.cbos.pl/PL/publikacje/news/2018/28/newsletter.p