Elektromobilność Licznik elektromobilności luty 2021. Ponad 20 tys. samochodów elektrycznych 24 marca 2021 Elektromobilność Licznik elektromobilności luty 2021. Ponad 20 tys. samochodów elektrycznych 24 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Najlepsze rowery elektryczne do pracy 2025: co kupić i jak skorzystać z dopłat Rower elektryczny to dziś nie tylko wygoda i zdrowie, ale także realna alternatywa dla samochodu w polskich miastach. W 2025 roku w Polsce mają ruszyć dopłaty do zakupu e-bike’ów od 2500 do 5000 zł na jeden rower. To dobra okazja, by rozejrzeć się za modelem, który najlepiej sprawdzi się w codziennych dojazdach do pracy. Elektromobilność Pociąg przyszłości na polskim torze. Czym ICE 3neo różni się od Pendolino? W lipcu na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie pojawił się niemiecki pociąg dużych prędkości ICE 3neo. To jednostka mogąca osiągać 320 km/h, a mimo to testy odbywają się w Polsce, gdzie infrastruktura nie pozwala przekroczyć 200 km/h. To nie paradoks, lecz znak kierunku, w jakim zmierzają europejskie koleje dużych prędkości. PSPA i PZPM opublikowały kolejny raport na temat elektromobilności w Polsce. Wystarczyły dwa miesiące 2021 roku, by liczba samochodów z napędem elektrycznym wzrosła aż o połowę. Reklama Spis treści ToggleCoraz więcej elektrykówPopyt na elektryczne dostawczakiRośnie park elektrobusówInfrastruktura ładowaniaElektromobilność w Krajowym Planie Odbudowy Coraz więcej elektryków Według danych z końca lutego 2021 roku po polskich drogach jeździły łącznie 20 504 samochody osobowe z napędem elektrycznym. W ciągu stycznia i lutego 2021 roku ich liczba zwiększyła się o 1 793 sztuki – o 51% więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Spośród wszystkich elektryków, samochody w pełni elektryczne stanowiły 51%, czyli 10 471 sztuk. Pozostała część to hybrydy typu plug-in – 10 033 sztuk. Popyt na elektryczne dostawczaki Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych liczył 851 sztuki. W dalszym ciągu wzrosła też flota elektrycznych motorowerów i motocykli, która na koniec lutego składała się z 9 134 pojazdów. Prezes PZPM Jakub Faryś wspomina o programie dofinansowania zakupu elektryków dla firm. – Już w najbliższym czasie powinny zostać wyjaśnione ostatnie wątpliwości dotyczące sposobu dofinansowania do elektrycznych samochodów firmowych. To szczególnie ważny program ze względu na fakt, że rejestracje samochodów osobowych przez firmy stanowią niemal ¾ rynku. Takie zainteresowanie jest także efektem wewnętrznych polityk wielu firm, które poprzez ekologiczną i niskoemisyjną flotę podkreślają swój wkład w ochronę środowiska – dodaje Faryś. Rośnie park elektrobusów Zwiększyła się również liczba autobusów elektrycznych – do 450 sztuk. W styczniu i lutym flota elektrobusów powiększyła się o 20 zeroemisyjnych pojazdów. W porównaniu z początkiem 2020 roku, kiedy zarejestrowano 8 takich autobusów, oznacza to wzrost o 150% w stosunku do poprzedniego roku. Infrastruktura ładowania Wraz ze wzrostem liczby pojazdów z napędem elektrycznym, rozwija się również infrastruktura ładowania. Pod koniec stycznia w Polsce funkcjonowało 1 410 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (2 744 punkty). 33% z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 67% – wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W lutym uruchomiono 15 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania (33 punkty). Elektromobilność w Krajowym Planie Odbudowy Dyrektor Zarządzający PSPA Maciej Mazur zwraca uwagę na konieczność uwzględnienia programów wsparcia elektromobilności w powstającym Krajowym Planie Odbudowy. Pierwotny wariant KPO przewiduje 27,4 mld zł na zieloną i inteligentną mobilność. Propozycje rządu w tym zakresie są jednak bardzo ogólnikowe, w porównaniu do innych krajów UE. – W toku konsultacji społecznych dokumentu PSPA przedstawi swoje rekomendacje w tym właśnie obszarze, liczymy na to, że zostaną uwzględnione przez przedstawicieli administracji. Czasu na optymalizację KPO pozostało niewiele – ostateczna wersja dokumentu musi zostać przedstawiona Komisji Europejskiej do końca kwietnia – dodaje Maciej Mazur. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.