Elektromobilność Licznik elektromobilności luty 2021. Ponad 20 tys. samochodów elektrycznych 24 marca 2021 Elektromobilność Licznik elektromobilności luty 2021. Ponad 20 tys. samochodów elektrycznych 24 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. PSPA i PZPM opublikowały kolejny raport na temat elektromobilności w Polsce. Wystarczyły dwa miesiące 2021 roku, by liczba samochodów z napędem elektrycznym wzrosła aż o połowę. Reklama Spis treści Coraz więcej elektrykówPopyt na elektryczne dostawczakiRośnie park elektrobusówInfrastruktura ładowaniaElektromobilność w Krajowym Planie Odbudowy Coraz więcej elektryków Według danych z końca lutego 2021 roku po polskich drogach jeździły łącznie 20 504 samochody osobowe z napędem elektrycznym. W ciągu stycznia i lutego 2021 roku ich liczba zwiększyła się o 1 793 sztuki – o 51% więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Spośród wszystkich elektryków, samochody w pełni elektryczne stanowiły 51%, czyli 10 471 sztuk. Pozostała część to hybrydy typu plug-in – 10 033 sztuk. Popyt na elektryczne dostawczaki Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych liczył 851 sztuki. W dalszym ciągu wzrosła też flota elektrycznych motorowerów i motocykli, która na koniec lutego składała się z 9 134 pojazdów. Prezes PZPM Jakub Faryś wspomina o programie dofinansowania zakupu elektryków dla firm. – Już w najbliższym czasie powinny zostać wyjaśnione ostatnie wątpliwości dotyczące sposobu dofinansowania do elektrycznych samochodów firmowych. To szczególnie ważny program ze względu na fakt, że rejestracje samochodów osobowych przez firmy stanowią niemal ¾ rynku. Takie zainteresowanie jest także efektem wewnętrznych polityk wielu firm, które poprzez ekologiczną i niskoemisyjną flotę podkreślają swój wkład w ochronę środowiska – dodaje Faryś. Rośnie park elektrobusów Zwiększyła się również liczba autobusów elektrycznych – do 450 sztuk. W styczniu i lutym flota elektrobusów powiększyła się o 20 zeroemisyjnych pojazdów. W porównaniu z początkiem 2020 roku, kiedy zarejestrowano 8 takich autobusów, oznacza to wzrost o 150% w stosunku do poprzedniego roku. Infrastruktura ładowania Wraz ze wzrostem liczby pojazdów z napędem elektrycznym, rozwija się również infrastruktura ładowania. Pod koniec stycznia w Polsce funkcjonowało 1 410 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (2 744 punkty). 33% z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 67% – wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W lutym uruchomiono 15 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania (33 punkty). Elektromobilność w Krajowym Planie Odbudowy Dyrektor Zarządzający PSPA Maciej Mazur zwraca uwagę na konieczność uwzględnienia programów wsparcia elektromobilności w powstającym Krajowym Planie Odbudowy. Pierwotny wariant KPO przewiduje 27,4 mld zł na zieloną i inteligentną mobilność. Propozycje rządu w tym zakresie są jednak bardzo ogólnikowe, w porównaniu do innych krajów UE. – W toku konsultacji społecznych dokumentu PSPA przedstawi swoje rekomendacje w tym właśnie obszarze, liczymy na to, że zostaną uwzględnione przez przedstawicieli administracji. Czasu na optymalizację KPO pozostało niewiele – ostateczna wersja dokumentu musi zostać przedstawiona Komisji Europejskiej do końca kwietnia – dodaje Maciej Mazur. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.