Martyna Wojciechowska promuje plastikowe butelki

W połowie czerwca bieżącego roku w jednym z kanałów społecznościowych podróżniczki Martyny Wojciechowskiej pojawił się wpis zatytułowany „Plastik nie taki zły”. Dziennikarka zawarła w nim informacje poświęcone m.in. przewadze plastikowych opakowań nad szklanymi.

Przeświadczenie, że szkło jest lepsze od plastiku, podróżniczka określiła jako mit. Na potwierdzenie swojej tezy przywołała kwestię recyklingu obu tych surowców, wypadającą – jej zdaniem – na korzyść plastiku. Dodała również, że transport plastikowych opakowań generuje mniejsze ilości CO2 w porównaniu do transportu produktów szklanych.

Fotowoltaika od Columbus Energy

„W sprzedaży masowej to właśnie butelki plastikowe sprawdzają się lepiej niż szkło. Transport butelek plastikowych generuje mniejszą ilość CO2. Jedna plastikowa butelka o wadze 28 gramów może pomieścić w sobie aż 1,5 litra napoju. Zapakowanie takiej samej pojemności w szkło to wielokrotnie więcej gramów tego surowca. W rezultacie samochód jednorazowo przewiezie więcej produktu, który znajduje się w opakowaniu PET”, argumentowała dziennikarka.

Informacja opublikowana przez podróżniczkę wywołała reakcję mediów. Wśród komentarzy znalazło się wiele głosów oburzenia, porównujących wpływ plastiku i szkła na środowisko naturalne oraz życie organizmów wodnych i lądowych.

Martyna Wojciechowska odniosła się do krytycznych uwag w swojej kolejnej wypowiedzi zamieszczonej w mediach społecznościowych. Podkreśliła w niej, że tak naprawdę jej celem było zwrócenie uwagi na recykling opakowań.

„Macie rację, TO OD KAŻDEGO Z NAS ZALEŻY CZY PLASTIKOWA LUB SZKLANA BUTELKA STANIE SIĘ SUROWCEM WTÓRNYM! Kluczowe jest właściwe postępowanie z każdym opakowaniem – to, co z nim zrobimy, ma bezpośredni wpływ na to, jak odczuje to Natura. Wszystko zależy od nas i dlatego SEGREGACJA ODPADÓW JEST TAK WAŻNA! I właśnie o tym chciałam Wam napisać w moim wczorajszym poście”, skomentowała dziennikarka (pisownia oryginalna).

Podkreślanie atutów plastikowych butelek jest elementem współpracy reklamowej Martyny Wojciechowskiej z firmą Żywiec Zdrój. Do tej pory marka ta miała na swoim koncie wiele akcji promujących odpowiedzialne podejście do środowiska naturalnego. Żywiec Zdrój był m.in. inicjatorem akcji Po Stronie Natury, której celem było posadzenie 2 mln drzew.