Wiadomości OZE Mercedes przedstawia koncept elektrycznego kabrioletu 23 sierpnia 2017 Wiadomości OZE Mercedes przedstawia koncept elektrycznego kabrioletu 23 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Podczas targów Car Week w Monterey (Kalifornia), Mercedes zaprezentował nowy koncept elektrycznego kabrioletu należącego do linii projektowej “Vision”. Reklama Samochód otrzymał wydajny napęd elektryczny zbudowany z czterech synchronicznych silników z magnesami trwałymi, umożliwiającymi napędzanie każdego koła oddzielnie, oraz baterię umieszczoną w podłodze. Według producenta, układ napędowy Mercedes-Maybach Vision 6 Cabriolet ma moc 750 koni mechanicznych i pozwala rozpędzić się do 100 km/h w czasie mniej niż 4 sekund, uzyskując prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h (ograniczenie elektroniczne). Płaska bateria umieszczona w podwoziu ma pozwolić na przejechanie ponad 500 km w cyklu NEDC lub 320 km EPA. Daimler chwali się także rewolucyjną opcją superszybkiego ładowania, które bazuje na standardzie CCS i pozwala ładować samochód z mocą 350 kW. Oprócz parametrów technicznych, samochód cechuje się unikalnym designem, nawiązującym do samochodów z lat 30 ubiegłego wieku. Jego ponadprzeciętna wielkość pozwoliła nie tylko zmieścić wydajny układ napędowy, ale zostawiła także miejsce na np. dedykowane miejsce zaprojektowane dla walizek, czy… zastawę stołową. Nie wiadomo, czy samochód trafi do produkcji oraz kiedy miałoby to nastąpić. Tak wyglądają prototypy: A tak zaprezentowane w Kalifornii auto: Źródło i zdjęcia: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.