Wiadomości OZE Mercedes przedstawia koncept elektrycznego kabrioletu 23 sierpnia 2017 Wiadomości OZE Mercedes przedstawia koncept elektrycznego kabrioletu 23 sierpnia 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Podczas targów Car Week w Monterey (Kalifornia), Mercedes zaprezentował nowy koncept elektrycznego kabrioletu należącego do linii projektowej “Vision”. Reklama Samochód otrzymał wydajny napęd elektryczny zbudowany z czterech synchronicznych silników z magnesami trwałymi, umożliwiającymi napędzanie każdego koła oddzielnie, oraz baterię umieszczoną w podłodze. Według producenta, układ napędowy Mercedes-Maybach Vision 6 Cabriolet ma moc 750 koni mechanicznych i pozwala rozpędzić się do 100 km/h w czasie mniej niż 4 sekund, uzyskując prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h (ograniczenie elektroniczne). Płaska bateria umieszczona w podwoziu ma pozwolić na przejechanie ponad 500 km w cyklu NEDC lub 320 km EPA. Daimler chwali się także rewolucyjną opcją superszybkiego ładowania, które bazuje na standardzie CCS i pozwala ładować samochód z mocą 350 kW. Oprócz parametrów technicznych, samochód cechuje się unikalnym designem, nawiązującym do samochodów z lat 30 ubiegłego wieku. Jego ponadprzeciętna wielkość pozwoliła nie tylko zmieścić wydajny układ napędowy, ale zostawiła także miejsce na np. dedykowane miejsce zaprojektowane dla walizek, czy… zastawę stołową. Nie wiadomo, czy samochód trafi do produkcji oraz kiedy miałoby to nastąpić. Tak wyglądają prototypy: A tak zaprezentowane w Kalifornii auto: Źródło i zdjęcia: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.