Wiadomości OZE Mexloop: hyperloop w Meksyku, który może połączyć czterdzieści dwa miliony ludzi 07 listopada 2017 Wiadomości OZE Mexloop: hyperloop w Meksyku, który może połączyć czterdzieści dwa miliony ludzi 07 listopada 2017 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Obecnie podróż samochodem pomiędzy Mexico City a Guadalajarą zajmuje sześć godzin. Można jednak sobie wyobrazić, że ten czas uda się zmniejszyć do poniżej czterdziestu pięciu minut. Aby było to możliwe, należy połączyć te dwa miasta nowym, superszybkim pociągiem Hyperloop, zaproponowanym przez Elona Muska. Reklama Obecnie trwa konkurs zorganizowany przez Hyperloop One, który ma wyłonić lokalizację pierwszego odcinka Hyperloopa, jaki zostanie zbudowany. Mexloop to propozycja meksykańskiego konsorcjum, które pragnie, aby projekt został zbudowany właśnie w Meksyku. W skład konsorcjum wchodzą m.in. Arup i Fernando Romero Enterprise, odpowiedzialne za projekt lotniska w Mexico City. Na trasie Mexloopa miałyby się znaleźć najważniejsze metropolie centralnego Meksyku, wliczając w to stolicę i dwa najludniejsze miasta w kraju. Powstałe w ten sposób, doskonale skomunikowane megalopolis zamieszkiwałoby łącznie czterdzieści dwa miliony osób, a do 2050 roku liczba ta wzrosłaby nawet do sześćdziesięciu milionów. Hyperloop mógłby wpłynąć na wzrost gospodarki i usprawnić transport wewnętrzny w tym regionie, który przez wielu opisywany jest jako najgęściej zaludniony na świecie. Oprócz Mexico City i Guadalajary tunel miałby połączyć jeszcze Santiago de Querétaro oraz León. Cała trasa ma mieć prawie pięćset kilometrów, które będzie można pokonać w około trzydzieści osiem minut. Jak szacują przedstawiciele konsorcjum, system może być całkiem tani – wstępnie koszty ocenia się na poziomie dwóch trzecich kosztów połączenia tych miast siecią superszybkiej kolei. Ceny biletów nie powinny być wyższe niż wydatki na podróż autem czy autobusem, ewentualnie tani lot. Mexloop to projekt przyszłościowy. Planowana jest już druga faza inwestycji, która miałaby rozciągnąć trasę do Manzanilo na zachodzie i Veracruz na wschodzie. Na północy sieć miałaby się rozrosnąć aż do Monterrey i Nueve Laredo, przy granicy z Stanami Zjednoczonymi. Do konkursu zorganizowanego przez Hyperloop One zgłoszono ponad 2600 propozycji. Mexloop jest jednym z dziesięciu zwycięskich zespołów. Inne kraje, którym udało się dostać do tej dziesiątki, to m.in. Stany Zjednoczone, Indie, Kanada i Wielka Brytania. Obecnie firma Hyperloop One prowadzi rozmowy z zespołami dotyczące szczegółów projektu. Foto: Mexloop Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.