Wiadomości OZE Największa w Polsce flota autobusów hybrydowych Volvo wjechała do Sosnowca 30 października 2017 Wiadomości OZE Największa w Polsce flota autobusów hybrydowych Volvo wjechała do Sosnowca 30 października 2017 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. OZE Przymusowe wyłączenia instalacji OZE – jak szkodzą transformacji energetycznej? [RAPORT] Dramatyczne nasilanie zjawiska wyłączeń instalacji fotowoltaicznych może stanowić zagrożenie zarówno dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, jak i stabilności inwestycji w OZE. Jak zauważa w swoim najnowszym raporcie Polskie Stowarzyszenie Fotowoltaiki, zjawisko to dotyczy nie tylko nowych, ale również działających już inwestycji. Volvo Polska zakończyło dostawy trzydziestu pięciu miejskich autobusów hybrydowych zamówionych przez PKM Sosnowiec. To największa jednorazowa dostawa tego typu pojazdów z napędem hybrydowym w Polsce. Reklama W ramach kontraktu zawartego z sosnowieckim przedsiębiorstwem komunikacji miejskiej, Volvo dostarczyło w sumie 35 hybrydowych autobusów miejskich – 25 krótkich, 12-metrowych (MAXI) i 10 przegubowych, 18-metrowych (MEGA), wszystkie wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. Mogą one pomieścić odpowiednio: 90 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących (autobus krótki) oraz 130 pasażerów, w tym 41 na miejscach siedzących (autobus przegubowy). Na ich pokładach znajdują się takie udogodnienia jak klimatyzacja przestrzeni dla pasażerów, ładowarki USB, darmowy dostęp do internetu poprzez Wi-Fi, monitoring czy system informacji pasażerskiej. Autobusy hybrydowe Volvo serii 7900 są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie niedużym silnikiem diesla. Baterie ładują się podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami wyłącznie z napędem diesla. Są też bardzo ciche. – Sosnowiecki PKM jest jednym z pionierów jeśli chodzi o użytkowanie autobusów hybrydowych w Polsce, mamy je od kilku dobrych lat. Dlatego zamawiając kolejne takie pojazdy dobrze wiedzieliśmy czego oczekujemy od dostawcy. Nasze wymagania zostały spełnione, dlatego jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej eksploatacji autobusów hybrydowych Volvo. Są wygodne, ciche, i doskonale wpisują się w naszą wizję „czystego nieba nad Zagłębiem” – takie zresztą hasło znalazło się na każdym autobusie. Kolejnym krokiem w walce o lepszą jakość powietrza będą autobusy elektryczne, które na naszych drogach pojawią się na początku przyszłego roku – wyjaśnia Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca. – Bardzo się cieszymy, że mieszkańcy Sosnowca mogą już jeździć nowoczesnymi, a co równie ważne – ekologicznymi autobusami Volvo. Napęd hybrydowy doskonale spisuje się w pojazdach zmuszonych do ciągłego zatrzymywania się i ruszania, dlatego stanowi bardzo dobre rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w ruchu o dużym natężeniu. Dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużych prędkościach zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla. Jego eksploatacja jest również tańsza, powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie. – Nasza strategia zakłada ciągłą poprawę jakości przewozów i obsługi pasażerów – poprzez m.in. modernizację taboru autobusowego – wprowadzanie do eksploatacji autobusów nowej generacji, oferujących wysoki poziom bezpieczeństwa i komfort podróżowania, przy uwzględnieniu potrzeb osób niepełnosprawnych. Bardzo istotne jest także zmniejszanie niekorzystnego oddziaływania na środowisko – emisji spalin czy poziomu hałasu. Po tych kilku miesiącach eksploatacji mogę powiedzieć, że oszczędności są wyższe niż zakładaliśmy. Na tle innych nowoczesnych autobusów z klasycznym napędem oszczędności jeśli chodzi o zużycie paliwa są na poziomie 25%, to znakomity wynik – podkreśla Marek Pikuła, prezes PKM Sosnowiec. Miejskie autobusy hybrydowe Volvo powstają w Polsce – ich seryjna produkcja rozpoczęła się we wrocławskiej fabryce firmy w 2010 roku. Dotychczas Volvo Polska sprzedało ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. W Polsce, oprócz Sosnowca, autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i w Warszawie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.