Wiadomości OZE Największa w Polsce flota autobusów hybrydowych Volvo wjechała do Sosnowca 30 października 2017 Wiadomości OZE Największa w Polsce flota autobusów hybrydowych Volvo wjechała do Sosnowca 30 października 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Volvo Polska zakończyło dostawy trzydziestu pięciu miejskich autobusów hybrydowych zamówionych przez PKM Sosnowiec. To największa jednorazowa dostawa tego typu pojazdów z napędem hybrydowym w Polsce. Reklama W ramach kontraktu zawartego z sosnowieckim przedsiębiorstwem komunikacji miejskiej, Volvo dostarczyło w sumie 35 hybrydowych autobusów miejskich – 25 krótkich, 12-metrowych (MAXI) i 10 przegubowych, 18-metrowych (MEGA), wszystkie wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. Mogą one pomieścić odpowiednio: 90 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących (autobus krótki) oraz 130 pasażerów, w tym 41 na miejscach siedzących (autobus przegubowy). Na ich pokładach znajdują się takie udogodnienia jak klimatyzacja przestrzeni dla pasażerów, ładowarki USB, darmowy dostęp do internetu poprzez Wi-Fi, monitoring czy system informacji pasażerskiej. Autobusy hybrydowe Volvo serii 7900 są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie niedużym silnikiem diesla. Baterie ładują się podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami wyłącznie z napędem diesla. Są też bardzo ciche. – Sosnowiecki PKM jest jednym z pionierów jeśli chodzi o użytkowanie autobusów hybrydowych w Polsce, mamy je od kilku dobrych lat. Dlatego zamawiając kolejne takie pojazdy dobrze wiedzieliśmy czego oczekujemy od dostawcy. Nasze wymagania zostały spełnione, dlatego jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej eksploatacji autobusów hybrydowych Volvo. Są wygodne, ciche, i doskonale wpisują się w naszą wizję „czystego nieba nad Zagłębiem” – takie zresztą hasło znalazło się na każdym autobusie. Kolejnym krokiem w walce o lepszą jakość powietrza będą autobusy elektryczne, które na naszych drogach pojawią się na początku przyszłego roku – wyjaśnia Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca. – Bardzo się cieszymy, że mieszkańcy Sosnowca mogą już jeździć nowoczesnymi, a co równie ważne – ekologicznymi autobusami Volvo. Napęd hybrydowy doskonale spisuje się w pojazdach zmuszonych do ciągłego zatrzymywania się i ruszania, dlatego stanowi bardzo dobre rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w ruchu o dużym natężeniu. Dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużych prędkościach zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla. Jego eksploatacja jest również tańsza, powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie. – Nasza strategia zakłada ciągłą poprawę jakości przewozów i obsługi pasażerów – poprzez m.in. modernizację taboru autobusowego – wprowadzanie do eksploatacji autobusów nowej generacji, oferujących wysoki poziom bezpieczeństwa i komfort podróżowania, przy uwzględnieniu potrzeb osób niepełnosprawnych. Bardzo istotne jest także zmniejszanie niekorzystnego oddziaływania na środowisko – emisji spalin czy poziomu hałasu. Po tych kilku miesiącach eksploatacji mogę powiedzieć, że oszczędności są wyższe niż zakładaliśmy. Na tle innych nowoczesnych autobusów z klasycznym napędem oszczędności jeśli chodzi o zużycie paliwa są na poziomie 25%, to znakomity wynik – podkreśla Marek Pikuła, prezes PKM Sosnowiec. Miejskie autobusy hybrydowe Volvo powstają w Polsce – ich seryjna produkcja rozpoczęła się we wrocławskiej fabryce firmy w 2010 roku. Dotychczas Volvo Polska sprzedało ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. W Polsce, oprócz Sosnowca, autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i w Warszawie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.