Elektromobilność Największe gminy Danii tylko z elektrycznymi autobusami 04 sierpnia 2020 Elektromobilność Największe gminy Danii tylko z elektrycznymi autobusami 04 sierpnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Będzie 60 milionów więcej. Czy Polacy są zainteresowani dotacjami w ramach tego programu? Budżet programu “Mój Elektryk”, wspierającego zakup samochodów elektrycznych, zwiększył się z 900 do 960 milionów złotych. Czym jest ten rządowy program i kto może liczyć na wsparcie? Elektromobilność Dofinansowania do rowerów elektrycznych. Nowy program dopłat od NFOŚiGW “Mój rower elektryczny” – tak nazywa się nowy program, który już w przyszłym roku planuje wdrożyć Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Obecznie instytucja rozpoczęła konsultacje społeczne w tej sprawie. Na ten moment na dopłaty do elektrycznych rowerów ma zostać przeznaczone 300 mln złotych. Ile może zyskać indywidualny beneficjent? Sześć największych gmin w Danii od 2021 roku będzie kupowało tylko elektryczne autobusy miejskie. Podpisano już wiążącą umowę o współpracy klimatycznej z duńskim Ministerstwem Transportu. Reklama Jedna czwarta miejskiego transportu Danii będzie bezemisyjna Do zakupu wyłącznie bezemisyjnych autobusów zobowiązały się Kopenhaga, Aarhus, Odense, Aalborg, Vejle i Frederiksberg. Według duńskiego Ministerstwa Transportu gminy te odpowiadają aż za jedną czwartą całego publicznego transportu autobusowego. Spośród 3330 autobusów miejskich, które kursują w całej Danii, około 800 jeździ ulicami sześciu wymienionych obwodów. – Jest więc całkiem naturalne, że powinny one być siłą napędową transformacji transportu publicznego – skomentował Benny Engelbrecht, minister transportu. Autobusy, jakie pojawią się na ulicach duńskich gmin, będą wyposażone w zasilanie akumulatorowe. Część z nich ma być napędzana wodorowymi ogniwami paliwowymi. Engelbrecht liczy, że do inicjatywy przyłączą się inne miasta w kraju. Kopenhaga przyśpiesza działania Kopenhaga jest już w trakcie wycofywania miejskich autobusów z silnikiem diesla. Jeszcze przed zawarciem obecnego porozumienia, stolica Danii starała się zamawiać wyłącznie elektryczne autobusy miejskie. Skandynawska metropolia podjęła zobowiązania z jedenastoma innymi dużymi miastami z sieci C40. W jego ramach elektryki po ulicach duńskiej stolicy miały jeździć od 2025 roku. Obecne porozumienie znacznie przyśpieszy te działania. Źródło: electrive.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.