Elektromobilność Największe gminy Danii tylko z elektrycznymi autobusami 04 sierpnia 2020 Elektromobilność Największe gminy Danii tylko z elektrycznymi autobusami 04 sierpnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Sześć największych gmin w Danii od 2021 roku będzie kupowało tylko elektryczne autobusy miejskie. Podpisano już wiążącą umowę o współpracy klimatycznej z duńskim Ministerstwem Transportu. Reklama Jedna czwarta miejskiego transportu Danii będzie bezemisyjna Do zakupu wyłącznie bezemisyjnych autobusów zobowiązały się Kopenhaga, Aarhus, Odense, Aalborg, Vejle i Frederiksberg. Według duńskiego Ministerstwa Transportu gminy te odpowiadają aż za jedną czwartą całego publicznego transportu autobusowego. Spośród 3330 autobusów miejskich, które kursują w całej Danii, około 800 jeździ ulicami sześciu wymienionych obwodów. – Jest więc całkiem naturalne, że powinny one być siłą napędową transformacji transportu publicznego – skomentował Benny Engelbrecht, minister transportu. Autobusy, jakie pojawią się na ulicach duńskich gmin, będą wyposażone w zasilanie akumulatorowe. Część z nich ma być napędzana wodorowymi ogniwami paliwowymi. Engelbrecht liczy, że do inicjatywy przyłączą się inne miasta w kraju. Kopenhaga przyśpiesza działania Kopenhaga jest już w trakcie wycofywania miejskich autobusów z silnikiem diesla. Jeszcze przed zawarciem obecnego porozumienia, stolica Danii starała się zamawiać wyłącznie elektryczne autobusy miejskie. Skandynawska metropolia podjęła zobowiązania z jedenastoma innymi dużymi miastami z sieci C40. W jego ramach elektryki po ulicach duńskiej stolicy miały jeździć od 2025 roku. Obecne porozumienie znacznie przyśpieszy te działania. Źródło: electrive.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.