Wiadomości OZE Największy na świecie statek hybrydowy typu plug-in może przewieźć 2000 pasażerów 12 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Największy na świecie statek hybrydowy typu plug-in może przewieźć 2000 pasażerów 12 sierpnia 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Największy na świecie statek z napędem spalinowo-elektrycznym został dostarczony przez stocznię Ulstein do norweskiej żeglugi Color Line. Dziewiczy rejs zaplanowany jest na 9 sierpnia z Sandefjord do Strømstad. Reklama Statek o długości 160 metrów i szerokości 27 metrów statek może przewieźć 2000 pasażerów i 500 samochodów. Akumulatory o pojemności 5 MWh ważą 65 ton. W celu ich naładowania przy nabrzeżu w Sandefjord zbudowano urządzenie do szybkiego ładowania. Według firmy żeglugowej, baterie mogą być ładowane w ciągu godziny. W celu usprawnienia napędu i poprawy efektywności energetycznej, oprócz baterii wbudowano również akumulator ciepła, który pochłania ciepło odpadowe z silników – dzięki czemu ciepło może być wykorzystane w innym miejscu na statku bez potrzeby dodatkowej energii. System plug-in pozwala na ograniczenie emisji szkodliwych gazów, związków azotu i siarki do atmosfery podczas wpływania i wypływania z portu – Budowa największego na świecie hybrydowego statku podłączonego do sieci jest zgodna ze strategią firmy, która dotyczy zrównoważonego i przyjaznego rozwiązania dla środowiska i norweskiej żeglugi – powiedział Trond Kleivdal, dyrektor generalny Color Line. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.