Wiadomości OZE Neo VW – kolejny „elektryk” wkrótce dostępny w sprzedaży 17 grudnia 2018 Wiadomości OZE Neo VW – kolejny „elektryk” wkrótce dostępny w sprzedaży 17 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Volkswagen ogłosił, że wkrótce wprowadzi na rynek nowy elektryczny pojazd typu hatchback. Określono go jako Neo, I.D. oraz I.D. hatchback. Będzie dostępny w kilku konfiguracjach baterii, przy czym najmniejszy zasięg to 330 km. Co więcej, auto ma kosztować mniej niż 30 tys. dolarów. Reklama Neo to długo wyczekiwany model oparty na koncepcji I.D., którą Volkswagen zaprezentował dwa lata temu. Korzysta z nowej platformy MEB (specjalnie przygotowana modułowa płyta może być wykorzystywana do nadwozi różnego typu). W porównaniu z futurystyczną wizją ma dużo realniejszy design a także cenę. Uwagę zwracają zamknięte felgi i nowoczesne tylne światła. Na razie znane są tylko niektóre detale, wciąż więcej jest niewiadomych. Co już wiadomo o Neo? Christian Senger, dyrektor linii produktów E-Mobility w VW oznajmił, że pojazd będzie oferowany w trzech konfiguracjach baterii. Pierwsza wersja zapewni zasięg do 550 km (WLTP), pozostałe do 450 km i 330 km. Koncern planuje masową produkcję. Cena sprzedaży ma nie przekroczyć 30 tys. dolarów (to ponad 26 tys. euro – red.). Według Jürgena Stackmanna, szefa działu marketingu i sprzedaży, Neo będzie dostępny w cenie nowoczesnego Golfa. Porównanie jest o tyle trafne, że nawet z wyglądu jest do niego podobny. https://vw17-a.akamaihd.net/mm/flvmedia/5171/e/i/s/eissrk6z_a9m418l9_h264_2128K.mp4?cid=5171&aid=3541122&afid=7485276 Pojazd elektryczny będzie dostępny w sprzedaży pod koniec przyszłego roku. Wkrótce będzie można uiścić wpłaty rezerwacyjne. Obecnie trwa faza testów w Republice Południowej Afryki. W tym tygodniu zaprezentowano „zakamuflowany” czarno-biały model. Źródło: electrek.co Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.