Elektromobilność Samochody elektryczne dla pracowników Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie 19 listopada 2018 Elektromobilność Samochody elektryczne dla pracowników Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie 19 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Bez emitowania spalin, bez hałasu i z automatyczną skrzynią biegów – takimi samochodami będą jeździć pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Mowa o Renault ZOE – marce najlepiej sprzedających się aut elektrycznych w Europie. Reklama Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podjął działania na rzecz czystego powietrza. Zakupił dla swoich pracowników samochody elektryczne, które będą wykorzystywane w ich codziennej pracy. Są to trzy bezemisyjne Renault ZOE wyposażone w akumulator trakcyjny Z.E. 40. Układ hamulcowy samochodu pozyskuje energię elektryczną, którą przekłada na większy zasięg. Dzięki niemu w miejskich warunkach można pokonać dystans do 300 km. Oprócz inwestycji w samochody elektryczne miasto stawia na elektromobilność mieszkańców. W Warszawie zostanie uruchomionych 14 stacji ładowania na 9 parkingach ‘Parkuj i Jedź’ (ang. Park and Ride). Te miejsca to: Anin SKM, Połczyńska, Ursus – Niedźwiadek, Metro Ursynów, Wawer SKM, Metro Wilanowska, Al. Krakowska, Metro Marymont i Metro Stokłosy. Każda stacja będzie mogła obsłużyć dwa samochody jednocześnie przy użyciu 22kW mocy. Pierwsze punkty ładowania w Warszawie pojawiły się w ubiegłym roku przy stacji metra Młociny. Są tam cztery stanowiska do ładowania, w tym jedno przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. W grudniu 2017 roku warszawscy radni ustanowili nowy regulamin parkingów ‘Parkuj i Jedź’. Od tego momentu można z nich korzystać także nocą i z możliwością bezpłatnego ładowania. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.