Elektromobilność Samochody elektryczne dla pracowników Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie 19 listopada 2018 Elektromobilność Samochody elektryczne dla pracowników Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie 19 listopada 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Wiadomości OZE Czy Polskę czeka rowerowa rewolucja? Unia chce nam w tym pomóc Rewolucji rowerowej pomogły przede wszystkim kryzysy paliwowe, które nawiedziły Europę w latach 70. XX wieku. Jednak masowe przesiadanie się Duńczyków i Holendrów na jednoślady nie byłoby możliwe bez tworzenia miast przyjaznych rowerzystom. Na początku kwietnia liderzy Unii Europejskiej przyjęli deklarację, która ma być kołem zamachowym europejskiej rewolucji rowerowej. Bez emitowania spalin, bez hałasu i z automatyczną skrzynią biegów – takimi samochodami będą jeździć pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Mowa o Renault ZOE – marce najlepiej sprzedających się aut elektrycznych w Europie. Reklama Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podjął działania na rzecz czystego powietrza. Zakupił dla swoich pracowników samochody elektryczne, które będą wykorzystywane w ich codziennej pracy. Są to trzy bezemisyjne Renault ZOE wyposażone w akumulator trakcyjny Z.E. 40. Układ hamulcowy samochodu pozyskuje energię elektryczną, którą przekłada na większy zasięg. Dzięki niemu w miejskich warunkach można pokonać dystans do 300 km. Oprócz inwestycji w samochody elektryczne miasto stawia na elektromobilność mieszkańców. W Warszawie zostanie uruchomionych 14 stacji ładowania na 9 parkingach ‘Parkuj i Jedź’ (ang. Park and Ride). Te miejsca to: Anin SKM, Połczyńska, Ursus – Niedźwiadek, Metro Ursynów, Wawer SKM, Metro Wilanowska, Al. Krakowska, Metro Marymont i Metro Stokłosy. Każda stacja będzie mogła obsłużyć dwa samochody jednocześnie przy użyciu 22kW mocy. Pierwsze punkty ładowania w Warszawie pojawiły się w ubiegłym roku przy stacji metra Młociny. Są tam cztery stanowiska do ładowania, w tym jedno przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. W grudniu 2017 roku warszawscy radni ustanowili nowy regulamin parkingów ‘Parkuj i Jedź’. Od tego momentu można z nich korzystać także nocą i z możliwością bezpłatnego ładowania. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.