29 września obchodzimy ustanowiony przez ONZ Międzynarodowy Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia. Z tej okazji grupa Too Good To Go rozpoczyna edukacyjną kampanię o nazwie “⅓ jedzenia się marnuje. Uratuj ją”. Projekt wspierają m.in. Bank Żywności, Starbucks, Pizza Hut i North Fish.
Spis treści
Pyszne jedzenie… w twoim koszu
Czy wiedziałeś, że każdej sekundy w koszu na śmieci ląduje ok. 51 ton jedzenia? Ale marnuje się nie tylko pyszna pizza, pierogi z borówkami czy spaghetti carbonara, lecz także potrzebna do produkcji woda, nawozy, ludzka praca i pieniądze. Według badań przeprowadzonych przez BCG, roczny koszt zmarnowanej żywności to aż… 1,2 biliona dolarów! Czy możemy jakoś temu zaradzić?

Polacy lubią jeść, ale nie do syta
W rankingu marnowania jedzenia wśród krajów europejskich, Polska zajmuje piąte miejsce. Według raportu Banku Żywności, Polacy marnują rocznie aż 9 mln ton jedzenia. W przeliczeniu na jedno gospodarstwo domowe, koszt wyrzuconej żywności to ok. 3 tys. zł. Czy nie wolelibyśmy za te pieniądze spędzić wakacji na Krecie?
Too Good To Go wkracza do walki
Firma Too Good To Go określa siebie mianem “pogromców marnowania jedzenia”. Nic w tym dziwnego – od 2016 roku podejmuje aktywne działania mające na celu uświadomić wagę problemu. Wskazuje również proste nawyki, które każdy z nas może wykształcić, aby zapobiec marnowaniu żywności.

Ratuj zamiast marnować
W trakcie kampanii firma wraz z partnerami oraz influencerami podzielą się wiedzą na temat sposobów zapobiegania marnotrawstwu. W punkcie kulminacyjnym akcji, który przypadnie na 29 września, udostępniona zostanie aplikacja, która pomoże nam w ratowaniu jedzenia.
-Żywność marnuje się w naszych głowach. To właśnie z brakiem świadomości tego problemu, a czasem lekceważenia jego skali i znaczenia wiążą się przyczyny wyrzucania jedzenia. Tymczasem poza aspektem ekologicznym czy finansowym, marnowanie żywności ma również wymiar społeczny. W Polsce niemal 2 mln Polaków żyje w skrajnym ubóstwie, co oznacza że po prostu nie stać ich na zakupy spożywcze, zdarza się, że cierpią z powodu głodu i muszą korzystać z pomocy Banków Żywności. Marnowanie jedzenia, ma więc też kontekst etyczny, dlatego edukacja o skutkach tego zjawiska jest tak istotna. Cieszymy się, że razem z Too Good to Go możemy działać i promować prawidłowe postawy konsumenckie – komentuje Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.
Zachęcamy do śledzenia kampanii organizowanej przez Too Good To Go!
Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.