Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Nie marnuj ⅓. Uratuj ją!

Kampania

Nie marnuj ⅓. Uratuj ją!

29 września obchodzimy ustanowiony przez ONZ Międzynarodowy Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia. Z tej okazji grupa Too Good To Go rozpoczyna edukacyjną kampanię o nazwie “⅓ jedzenia się marnuje. Uratuj ją”. Projekt wspierają m.in. Bank Żywności, Starbucks, Pizza Hut i North Fish. 

Reklama

Pyszne jedzenie… w twoim koszu

Czy wiedziałeś, że każdej sekundy w koszu na śmieci ląduje ok. 51 ton jedzenia? Ale marnuje się nie tylko pyszna pizza, pierogi z borówkami czy spaghetti carbonara, lecz także potrzebna do produkcji woda, nawozy, ludzka praca i pieniądze. Według badań przeprowadzonych przez BCG, roczny koszt zmarnowanej żywności to aż… 1,2 biliona dolarów! Czy możemy jakoś temu zaradzić?

Too Good To Go bajgiel kampania

Polacy lubią jeść, ale nie do syta

W rankingu marnowania jedzenia wśród krajów europejskich, Polska zajmuje piąte miejsce. Według raportu Banku Żywności, Polacy marnują rocznie aż 9 mln ton jedzenia. W przeliczeniu na jedno gospodarstwo domowe, koszt wyrzuconej żywności to ok. 3 tys. zł. Czy nie wolelibyśmy za te pieniądze spędzić wakacji na Krecie?

Too Good To Go wkracza do walki

Firma Too Good To Go określa siebie mianem “pogromców marnowania jedzenia”. Nic w tym dziwnego – od 2016 roku podejmuje aktywne działania mające na celu uświadomić wagę problemu. Wskazuje również proste nawyki, które każdy z nas może wykształcić, aby zapobiec marnowaniu żywności.

Too Good To Go donut kampania

Ratuj zamiast marnować

W trakcie kampanii firma wraz z partnerami oraz influencerami podzielą się wiedzą na temat sposobów zapobiegania marnotrawstwu. W punkcie kulminacyjnym akcji, który przypadnie na 29 września, udostępniona zostanie aplikacja, która pomoże nam w ratowaniu jedzenia. 

-Żywność marnuje się w naszych głowach. To właśnie z brakiem świadomości tego problemu, a czasem lekceważenia jego skali i znaczenia wiążą się przyczyny wyrzucania jedzenia. Tymczasem poza aspektem ekologicznym czy finansowym, marnowanie żywności ma również wymiar społeczny. W Polsce niemal 2 mln Polaków żyje w skrajnym ubóstwie, co oznacza że po prostu nie stać ich na zakupy spożywcze, zdarza się, że cierpią z powodu głodu i muszą korzystać z pomocy Banków Żywności. Marnowanie jedzenia, ma więc też kontekst etyczny, dlatego edukacja o skutkach tego zjawiska jest tak istotna. Cieszymy się, że razem z Too Good to Go możemy działać i promować prawidłowe postawy konsumenckiekomentuje Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Zachęcamy do śledzenia kampanii organizowanej przez Too Good To Go!

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.