Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Niezużyte mydło z hoteli Hilton trafi do odzysku

Niezużyte mydło z hoteli Hilton trafi do odzysku

Sieć hotelowa Hilton wprowadza program odzysku mydła niewykorzystanego przez gości. Strategia ma zarówno zmniejszać negatywny wpływ firmy na środowisko, jak i pomagać w rozwiązaniu problemu sanitarnego, którym jest brak dostępu do środków higienicznych w najbiedniejszych krajach świata.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Według statystyk, każdego dnia w hotelach na całym świecie marnuje się ok. 5 milionów częściowo zużytych kostek mydła. Potentat w branży hotelarskiej, firma Hilton, już od pewnego czasu – mierząc się z problemem marnotrawstwa i zanieczyszczenia środowiska – realizuje program jego odzysku. Jak oficjalnie podaje – dotąd udało się wyprodukować 11 milionów nowych kostek, co pozwoliło na umycie aż dwóch miliardów rąk. Obecnie Hilton zapowiada rozszerzenie programu – odzyskiwane ma być nawet 100% mydła, co pozwoli na produkcję 1,4 miliona nowych kostek. Te z kolei trafią do potrzebujących na całym świecie.

Programem zostanie objętych prawie dwieście hoteli w 17 krajach Europy, w tym także i w Polsce. Organizacja Clean The World, działająca na rzecz dostępu do czystej wody oraz środków higieny, pomoże firmie Hilton w realizacji projektu. Odzyskiwaniem mydła zajmie się położone w Amsterdamie centrum recyklingowe organizacji.

Rozszerzenie naszego programu recyklingu mydła nie tylko pomoże nam osiągnąć obrane wcześniej cele środowiskowe, lecz również przyczyni się do rozwiązania niezwykle ważnego problemu sanitarnego związanego z brakiem dostępu do wody i mydła, przez który każdego dnia umiera około 3,6 tysiąca dzieci poniżej piątego roku życia – podkreśla Simon Vincent, wiceprezes wykonawczy i prezes Hiltona na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.

Program recyklingu mydła to także jeden z punktów strategii odpowiedzialności społecznej Hiltona Travel with Purpose, która ma zmniejszać negatywny wpływ firmy na środowisko i promować ekologiczny sposób podróżowania. Strategia zakłada redukcję do 2030 roku o połowę, czyli o ponad 130 ton rocznie, ilości odpadów, które lądują na wysypiskach.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.