Elektromobilność Nowe akumulatory mają przyspieszyć rozwój pojazdów elektrycznych 01 lutego 2018 Elektromobilność Nowe akumulatory mają przyspieszyć rozwój pojazdów elektrycznych 01 lutego 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Uniwersytet w Bath jest częścią konsorcjum badawczego, którego zadaniem jest przyspieszenie rewolucji elektromobilności, dzięki rozwiązaniu obecnych problemów z akumulatorami. W jego skład wchodzą partnerzy akademiccy, jak i przemysłowi. Do końca 2018 roku, jak przewidują brytyjskie władze, po kraju tym jeździć ma około 200 tysięcy aut elektrycznych. Światowa sprzedaż tych pojazdów w 2016 roku wzrosła o 45%, ale to nadal za mało. Konieczna jest rewolucja w ogniwach, aby pojazdy elektryczne stały się powszechne. Reklama Badacze z Bath współpracują w ramach projektu Multiskalowego Modelowania. Ma on za zadanie stworzyć nowe narzędzia do modelowania komputerowego, które pozwoli lepiej zrozumieć i przewidywać zachowanie się akumulatorów na poziomie atomowym. Jeśli uda im się zrealizować to zadanie, to Wielka Brytania stanąć może na czele rewolucji technologicznej w zakresie baterii, co przyspieszy implementację bezwęglowego transportu. Brytyjskiemu konsorcjum zajmującemu się akumulatorami przewodzi Imperial College London. Znajduje się w nim jeszcze sześć innych uczelni wyższych oraz 17 partnerów przemysłowych. Prace konsorcjum finansuje Instytut Faradaya, który został powołany specjalnie w celu rozwoju technologii akumulatorowych. Brytyjski rząd zainwestował w ten ośrodek aż 246 milionów funtów. „Baterie litowo-jonowe zmieniły elektronikę noszoną, a teraz zmieniają pojazdy elektryczne, co pozwala nam na redukcję emisji gazów cieplarnianych”, mówi profesor Saiful Islam, jeden z kierujących badaniami w Bath. „Bardzo się cieszę, że mogę być częścią tego multidyscyplinarnego zespołu, skupionego wokół badań nad akumulatorami przy Instytucie Faradaya”. „Aby poprawić jakoś powietrza w naszych miastach i osiągnąć nasze ambitne cele dotyczące czystej energii, musimy jak najszybciej zacząć korzystać z aut elektrycznych”, wyjaśnia Peter B. Littlewood, kierownik Instytutu i dodaje: „Konieczne są badania podstawowych zjawisk zachodzących w akumulatorach, aby zwiększyć gęstość energii, czas życia i zmniejszyć ich koszt”. Źródło: phys.org Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.