Depesze Nowe elektryczne autobusy wyjadą na ulice Warszawy 11 marca 2024 Depesze Nowe elektryczne autobusy wyjadą na ulice Warszawy 11 marca 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Solaris Bus & Coach oraz MZA Warszawa podpisały umowę na dostawę 12 autobusów elektrycznych Urbino 12 electric. To kolejna umowa na dostawę pojazdów bateryjnych podpisana z producentem. Łącznie Solaris dostarczył już do stolicy 152 e-busy. Firma jest w trakcie realizacji kontraktu z grudnia 2023 – na 12 przegubowych Urbino 18 electric. Reklama Warszawa może poszczycić się jedną z liczniejszych flot autobusów elektrycznych w Europie. 152 autobusy marki Solaris, które kursują po ulicach stolicy, stanowią ogromną większość stołecznych e-busów. MZA Warszawa podpisała z firmą Solaris Bus & Coach umowę na dostawę kolejnych 12 autobusów Urbino 12 electric. Zgodnie z postanowieniami umowy realizacja zamówienia nastąpi w ciągu roku od jej zawarcia. Warto dodać, że w grudniu 2023 roku Zarząd Transportu Miejskiego Warszawa zamówił u producenta 12 przegubowych modeli, które będą użytkowane przez MZA. Urbino 12 electric to flagowy i najpopularniejszy model bateryjny producenta. Każdy z zamówionych autobusów będzie wyposażony w silnik elektryczny, który energię będzie czerpał z zaawansowanych baterii Solaris High Energy. Ładowanie pojazdów będzie odbywać się na dwa sposoby – na zajezdniach za pomocą klasycznego złącza plug-in, a także poprzez pantografy umieszczone na trasach. Pojazdy będą klimatyzowane za pomocą urządzeń CO2 z funkcją grzania pompą ciepła. Solaris jest europejskim liderem rynku autobusów elektrycznych i wodorowych. Producent posiada imponujące portfolio zamówień obejmujące ponad 3000 autobusów zeroemisyjnych, z czego już niemal 2300 aktywnie obsługuje trasy w miastach i miasteczkach w całej Europie. Źródło: informacja prasowa – Solaris Bus & Coach Fot. Solaris Bus & Coach Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.