Wiadomości OZE Nowelizacja ustawy o biopaliwach podpisana 16 lipca 2018 Wiadomości OZE Nowelizacja ustawy o biopaliwach podpisana 16 lipca 2018 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych poinformowało, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciepłych oraz nowelizację niektórych innych ustaw. Nowe dokumenty od razu zostały opublikowane w Dzienniku Ustaw. Reklama Podpisana nowelizacja ustawy wprowadza kilka zmian. Pojawi się zapowiadana opłata emisyjna w wysokości 80 zł od 1000 litrów paliw trafiających na polski rynek. Pozyskane w ten sposób fundusze w 85% zasilą Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), a w 15% nowo powołany Fundusz Niskoemisyjnego Transportu (FNT). Celem działania tego ostatniego będzie rozwój elektromobilności i transportu opartego na paliwach alternatywnych. Z jego środków dofinansowane zostaną projekty uwzględnione w: ustawie z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, Planie Rozwoju Elektromobilności w Polsce oraz Krajowych Ramach Polityki Rozwoju Infrastruktury Paliw Alternatywnych. Według szacunków rządu w ciągu roku z opłaty emisyjnej pozyskane będzie 1,7 mld złotych, więc wstępnie FNT dostanie około 340 mln złotych, a w ciągu 10 lat aż 6,75 mld złotych. Pozostałe 85%, które trafi do NFOŚiGW, wykorzystane zostanie na rzecz walki ze smogiem i podnoszenia świadomości o skutkach zanieczyszczania powietrza. Do nowelizacji dodano również przepisy, które umożliwiają gminom pobieranie opłat za wjazd do tzw. stref czystego transportu oraz sposób ich wydatkowania. Ich maksymalna wysokość to 2,50 zł za godzinę w ciągu dnia (od 9 do 17). Zmieni się również zapis o podatku akcyzowym, który uwzględni od 1 stycznia 2021 roku zwolnienie od akcyzy właścicieli aut hybrydowych (plug-in) o pojemności silnika spalinowego nie większej niż 2000 cm3. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.