Wiadomości OZE Nowoczesne ogniwo z wodnym elektrolitem, które naładować można w pół minuty 15 marca 2018 Wiadomości OZE Nowoczesne ogniwo z wodnym elektrolitem, które naładować można w pół minuty 15 marca 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Zespół naukowców z KAIST stworzył nowatorski hybrydowy system magazynowania energii, który naładować można w czasie poniżej pół minuty. Wykorzystuje on wodny elektrolit zamiast palnych rozpuszczalników organicznych, dzięki czemu jest nie tylko przyjazny dla środowiska, ale i bezpieczny. Systemy powstały z myślą o urządzeniach przenośnych. Reklama Za konstrukcję nowatorskiego akumulatora odpowiedzialny jest zespół kierowany przez profesora Jeunga Ku Kanga. Stworzone przez nich ogniwa składają się z polimerowej anody i nanocząstek tlenków metali na grafenie, pracujących jako katoda. Ogniwa wykorzystujące wodne elektrolity dotychczasowo miały bardzo ograniczone prądy ładowania i niską gęstość energii. Nowa struktura opracowana w KAIST daje możliwość zmiany tego stanu rzeczy. Wszystko dzięki optymalizacji elektrod i przyspieszeniu wymiany energii na jej powierzchni. Gęstość zwiększono dzięki wykorzystaniu grafenu, który zapewnia ogromną powierzchnię katody. Wykorzystanie nanocząstek jako katody sprawiło, że reakcje w ogniwie zachodzą szybciej, co przekłada się na zwiększenie gęstości mocy w baterii i szybkości ładowania. Prototypowe ogniwo wykazuje sto razy większą gęstość mocy niż konkurencyjne rozwiązania z wodnymi elektrolitami. Ogniwo naładowane może być w 20-30 sekund. Bateria jest także bardzo stabilna – pomimo cykli szybkiego ładowania i rozładowywania zachowuje ona 100% swojej pierwotnej pojemności. „Ta ekologiczna technologia łatwo może zostać wprowadzona do produkcji przemysłowej, szczególnie, że ogniwa te zapewniają wyższą pojemność i stabilność niż obecnie wykorzystywane akumulatory”, mówi profesor Kang. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.