Wiadomości OZE Ogniwa PV na warszawskich autobusach 22 sierpnia 2015 Wiadomości OZE Ogniwa PV na warszawskich autobusach 22 sierpnia 2015 Przeczytaj także Elektromobilność Auto na wynajem – czy ma szansę stać się alternatywą dla zakupu samochodu? Auto na wynajem, które zastąpiłoby zakup samochodu – czy jest szansa na wprowadzenie takiego rozwiązania w Polsce? Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. W zakładach produkcyjnych Solarisa w Bolechowie trwa realizacja zlecenia dla Miejskiego Zakładu Autobusowego. Zamówienie obejmuje montaż paneli fotowoltaicznych na dachu autobusów. Aż 80 pojazdów, z czego 60 przegubowych, przyjedzie do Warszawy jesienią. Pierwsze z nich będą gotowe we wrześniu. Reklama Już jesienią na ulicach Warszawy pojawią się pierwsze autobusy wyposażone seryjnie w panele fotowoltaiczne, stanowiące dodatkowe źródło prądu wykorzystywane między innymi do zasilania elektronicznych monitorów, ledowego oświetlenia oraz biletomatów. Pozwoli to na redukcję zużycia paliwa o kilka proc. MZA podczas przygotowywania wiosennego przetargu zwróciły szczególną uwagę na kwestie techniczne kupowanych pojazdów. Firma Solaris wygrała przetarg, gdyż w dwóch osobnych zamówieniach – na 60 przegubowców i 20 autobusów 12-metrowych – jej oferty były lepsze od propozycji MAN-a, EvoBusa, oraz LiderTrading. Za przegubowce MZA Warszawa zapłacą niecałe 91 mln zł. Krótsze autobusy będą kosztowały ok. 22 mln zł. W sumie całkowita wartość przetargu to ponad 110 mln zł, z czego przegubowe autobusy kosztowały blisko 91 mln zł, zaś 12-metrowe ok. 22 mln zł. Ponadto pojazdy będą wyposażone w rozwiązanie, przeciwdziałające prowadzenia autobusów przez kierowców pod wpływem alkoholu. Kierowca przed odpaleniem silnika musi chuchnąć w alkomat, a dopiero po wykluczeniu obecności alkoholu możliwe jest uruchomienie silnika. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.