Wiadomości OZE Orlen poszerza elektromobilną działalność. Szybkie ładowarki na stacjach w Niemczech 06 października 2019 Wiadomości OZE Orlen poszerza elektromobilną działalność. Szybkie ładowarki na stacjach w Niemczech 06 października 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Elektromobilność to ważna część strategii Orlenu. W Polsce i w Czechach mamy już 43 szybkie ładowarki do samochodów elektrycznych. Teraz dwie kolejne stacje o mocy 100 kW pojawiły się też w niemieckiej Lubece i Hamburgu. Reklama Na polskich stacjach mamy 26 szybkich ładowarek o mocy 50 i 100 kW. Czas ładowania to mniej niż 30 minut. Orlen jeszcze w tym roku zapowiada podpięcie stacji do systemu informatycznego. Ładowarki obsługują wszystkie modele samochodów elektrycznych dostępnych w Europie. W Polsce, Niemczech i w Czechach jest też 6 ładowarek samochodów Tesli. Orlen wchodzi z ładowarki do Niemiec Teraz Orlen otworzył dwie nowe stacje o mocy 100 kW w Lubece i Hamburgu. – W zaktualizowanej w ubiegłym roku strategii zapowiadaliśmy przygotowanie naszej sieci do sprzedaży paliw alternatywnych. Pomimo że w najbliższych dekadach podstawowym źródłem energii w transporcie będą paliwa kopalne, jako największa sieć w regionie, musimy być przygotowani na wzrost udziału innych źródeł napędu. Niemcy są dojrzałym rynkiem w kontekście elektromobliności, dlatego doświadczenia zebrane w tym kraju będą cenne na dalszym etapie rozwoju projektu zarówno w naszej polskiej, jak i czeskiej sieci – mówi dla portalu wnp.pl Jarosław Dybowski, dyrektor wykonawczy ds. energetyki PKN Orlen. Na polskich autostradach A1, A2 i A4 w kluczowych odcinkach ma pojawić się 27 stacji ładowania samochodów elektrycznych. “W kolejnym etapie (planowanym na I kwartał 2020 r.) przewidujemy ogłoszenie postępowania na budowę punktów ładowania pojazdów elektrycznych i pełnienie roli operatora dla pozostałych MOP zlokalizowanych na autostradzie A4 (Kraków – Korczowa oraz Zgorzelec – Krzyżowa), a także na drogach ekspresowych S3 Szczecin – Gorzów Wielkopolski, S7 Gdańsk – Warszawa oraz S8 Białystok – Warszawa”, czytamy na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.