Wiadomości OZE Pełna elektryfikacja komunikacji miejskiej nastąpi w Brukseli do 2030 roku 10 stycznia 2018 Wiadomości OZE Pełna elektryfikacja komunikacji miejskiej nastąpi w Brukseli do 2030 roku 10 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Ostatnie kilka lat można uznać za przełomowe w zakresie rozwoju komunikacji miejskiej. Lokalne władze i samorządy zaczęły zdawać sobie sprawę, że konieczne są działania mające na celu zachęcenie mieszkańców do pozostawiania swoich samochodów w garażach, aby tym sposobem niwelować prawdopodobieństwo powstawania korków w godzinach szczytu, jak również zmniejszać emisję zanieczyszczeń powietrza. Jednym z koniecznych działań w takim przypadku jest unowocześnienie autobusowej floty. W Brukseli postanowiono zmodernizować ją w nadchodzących latach w sposób spektakularny. Wedle zapewnień lokalnych władz los autokarów emitujących spaliny został w Brukseli przesądzony. Do 2030 roku wszystkie z nich mają zniknąć z miejskich dróg i zostać zastąpione przez swe elektryczne odpowiedniki. Dużą rolę w tej transformacji ma odegrać polski Solaris, który dostarczy do stolicy Belgii 25 przegubowych autobusów elektrycznych oraz całą wymaganą infrastrukturę ładującą. Reklama Autokary mają być dostarczane przez polskiego producenta stopniowo, pierwsze z nich pojawią się w Brukseli w 2019 roku. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.