Wiadomości OZE Pełna elektryfikacja komunikacji miejskiej nastąpi w Brukseli do 2030 roku 10 stycznia 2018 Wiadomości OZE Pełna elektryfikacja komunikacji miejskiej nastąpi w Brukseli do 2030 roku 10 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Ostatnie kilka lat można uznać za przełomowe w zakresie rozwoju komunikacji miejskiej. Lokalne władze i samorządy zaczęły zdawać sobie sprawę, że konieczne są działania mające na celu zachęcenie mieszkańców do pozostawiania swoich samochodów w garażach, aby tym sposobem niwelować prawdopodobieństwo powstawania korków w godzinach szczytu, jak również zmniejszać emisję zanieczyszczeń powietrza. Jednym z koniecznych działań w takim przypadku jest unowocześnienie autobusowej floty. W Brukseli postanowiono zmodernizować ją w nadchodzących latach w sposób spektakularny. Wedle zapewnień lokalnych władz los autokarów emitujących spaliny został w Brukseli przesądzony. Do 2030 roku wszystkie z nich mają zniknąć z miejskich dróg i zostać zastąpione przez swe elektryczne odpowiedniki. Dużą rolę w tej transformacji ma odegrać polski Solaris, który dostarczy do stolicy Belgii 25 przegubowych autobusów elektrycznych oraz całą wymaganą infrastrukturę ładującą. Reklama Autokary mają być dostarczane przez polskiego producenta stopniowo, pierwsze z nich pojawią się w Brukseli w 2019 roku. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.