Wiadomości OZE Sprzedaż samochodów na Ukrainie w 2017 roku wzrosła dwukrotnie 10 stycznia 2018 Wiadomości OZE Sprzedaż samochodów na Ukrainie w 2017 roku wzrosła dwukrotnie 10 stycznia 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Prawa zwierząt Mur na granicy polsko-białoruskiej blokuje migrację rysi. Czy grozi im wymarcie? Gdy w 2022 roku na polsko-białoruskiej granicy budowano 186 kilometrowy mur, ekolodzy alarmowali o skutkach dla ekosystemów, a w szczególności dla szczególnie cennego obszaru Puszczy Białowieskiej. Politycy, mimo świadomości konsekwencji, podjęli decyzję w oparciu o interes narodowy, ignorując środowiskowy. Po kilku latach od ,,uszczelnienia granicy” wiemy już, jakie są konsekwencje muru dla populacji rysia. Ukraińskie stowarzyszenie UkrAutoProm poinformowało w swoim raporcie, że w samym 2017 roku łączna sprzedaż samochodów elektrycznych na terytorium państwa ukraińskiego wzrosła 2,3 raza w porównaniu do 2016 roku. Na powyższy wzrost znaczący wpływ miał zwiększony import elektrycznych samochodów używanych. Jak wskazuje w raporcie ukraińskie stowarzyszenie samochodowe, najpopularniejszym modelem pojazdu u naszego wschodniego sąsiada pozostaje Nissan Leaf, który w 2017 roku został zakupiony przez 2219 kierowców (2,5-krotny wzrost). Ukraińcy chwalą design, dłuższą jazdę na jednym ładowaniu oraz więcej narzędzi multimedialnych. Trzeba zauważyć, że nissany są nabywane z drugiej ręki. Według koordynatora PR spółki Nissan Motor Ukraine Vladimira Ivanova „nowa ustawa powinna przyśpieszyć decyzję o dostawie nowej generacji samochodu elektrycznego Nissan Leaf na Ukrainę”. Przedstawiciel Nissana miał tu na myśli m.in. zniesienie podatków nakładanych na importowane samochody. Reklama Na drugim miejscu rankingu ukraińskich konsumentów jest BMW i3. W 2016 roku bawarski model był na piątym miejscu. Sprzedaż aut elektrycznych niemieckiej marki wzrosła praktycznie trzykrotnie. Siedemdziesięciu trzech kierowców zakupiło Teslę Model S, pięćdziesięciu dziewięciu wybrało Forda Focusa Electric. Na Fiata 500 E zdecydowało się trzydzieści dziewięć osób. Według danych AUTO-Consulting flota samochodów elektrycznych na Ukrainie przekroczyła cztery tysiące pojazdów. Wraz z 1 stycznia 2018 roku import samochodów elektrycznych na Ukrainie został zwolniony z podatków, tj. VAT-u i akcyzy. Ponadto usługi taksówkarskie z wykorzystaniem pojazdów elektrycznych są także zwolnione z podatku VAT (leasing, wynajem, taxi). Według ekspertów ceny pojazdów elektrycznych przy takim stanie rozwoju elektromobilności obniżą się o 17–20 procent. Na początku 2017 roku ukraiński resort infrastruktury poinformował, że rozważa wariant własnej produkcji samochodów elektrycznych na Ukrainie. Potencjalnymi inwestorami są Hyundai, Toyota, Suzuki, Nissan oraz Fiat. Polecamy także: Ukraińcy stworzyli własny rower elektryczny. Źródła: Interfax, Ukrautoprom Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.