Wiadomości OZE Pierwsze auto elektryczne od Mazdy? 23 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Pierwsze auto elektryczne od Mazdy? 23 sierpnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Mazda przygotowuje premierę swojego pierwszego w pełni elektrycznego samochodu. Portal electrek.co zaprezentował zdjęcia z prototypowego testu auta w Norwegii. Reklama Dotychczas dyrektorzy Mazdy nieoficjalnie mówili o planach na rozwój technologii samochodów elektrycznych oraz tych zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Pierwsze oficjalne deklaracje o budowie elektryków pojawiły się już w 2016 roku. Wtedy japoński producent zapowiadał współpracę z Toyotą, przede wszystkim w zakresie rozwiązań do samochodów hybrydowych. Model elektryczny Mazdy miał się pojawić na drogach już w 2019 roku. Natomiast niedawno ogłoszono nowe plany Mazdy – wprowadzenie do masowej sprzedaży samochodów elektrycznych i hybrydowych planowane było dopiero na 2030 rok. Szybko się jednak z nich wycofano. Jednak dyrektor generalny Mazdy Akira Marumoto potwierdził, że pierwszy elektryk pojawi się już w 2020 roku. Testy pierwszego auta elektrycznego Mazdy najprawdopodobniej przeprowadzane są w Norwegii. Ze zdjęć podesłanych do portalu electrek.co można wywnioskować, że jest to elektryczna wersja na bazie SUV-a CX-5 lub CX-3 – czyli prezentowany jakiś czas temu w Chinach model CX-30 . Obserwatorzy testowego przejazdu nie zauważyli widocznej rury wydechowej, ale zwrócili uwagę na zamaskowany fragment nadwozia, co mogłoby wskazywać, że znajduje się tam port ładowania. Niestety japoński producent nie potwierdził jeszcze testów ani nie udostępnił żadnych danych technicznych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.