Elektromobilność Pierwsze auto zasilane Słońcem, które nie wymaga ładowania. Aptera już w sprzedaży 22 grudnia 2021 Elektromobilność Pierwsze auto zasilane Słońcem, które nie wymaga ładowania. Aptera już w sprzedaży 22 grudnia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Aptera to pierwszy na świecie pojazd elektryczny zasilany energią słoneczną, który nie wymaga ładowania w przypadku większości codziennych zastosowań. Mniejszy wpływ na planetę idzie w parze ze swobodą i niesamowitym wyglądem. Samochód na energię słoneczną bez ładowania ma także inne zalety i jest już dostępny w sprzedaży. Reklama Samochód na energię słoneczną bez ładowania Aptera zmienia sposób myślenia o projektowaniu i budowie pojazdów. Dzięki drukowaniu 3D, sztucznej inteligencji i kompozytowemu korpusowi, firma stworzyła samochód o wręcz kosmicznym wyglądzie.Zobacz pierwsze auto zasilane słońcem, które nie wymaga ładowania: Najważniejsze w tym aucie są jednak unikalne panele słoneczne w kształcie rombu, które maksymalizują wykorzystanie energii słonecznej. Unikalne panele słoneczne w kształcie rombu, źródło: aptera.us Zapewniają 700 W mocy ciągłego ładowania — niezależnie od tego, czy samochód się porusza, czy stoi w miejscu. Dzięki samej energii słonecznej auto może pokonać nawet 65 km dziennie. Na optymalizację jazdy wpływa także zastosowanie jedynie trzech, zamiast standardowych czterech kół. Auto dostępne jest w trzech wersjach kolorystycznych: Luna (szary),Noir (czarny) i Sol (biały). Luna, źródło: aptera.us Noir, źródło: aptera.us Sol, źródło: aptera.us Czym jeszcze charakteryzuje się Aptera? Wydajność Aptera została stworzona od podstaw z myślą o jednym celu — efektywności energetycznej. Unikalny, aerodynamiczny kształt pozwala zaoszczędzić 70% energii w porównaniu z innymi pojazdami elektrycznymi i hybrydowymi jeżdżącymi obecnie po drogach. Aptera jest zakrzywiona na przodzie, szeroka po bokach i zwężająca się w kierunku tułowia — jak mały, szybki samolot. Na jednym ładowaniu może pokonać ponad 1600 km. Lekkość Lżejsze samochody wymagają zużycia mniejszej ilości energii do poruszania się. Aptera waży o 65% mniej niż inne dzisiejsze pojazdy elektryczne, dzięki korpusowi zbudowanemu z ultralekkich kompozytów. Jego łukowaty kształt naśladuje fizykę skorupki jajka — twórcy twierdzą, że konstrukcja zapewnia siedmiokrotnie większe bezpieczeństwo niż stal. Ekologia Każdy właściciel Aptery może zmniejszyć swój ślad węglowy ponad 6350 kg CO2 rocznie, w porównaniu do innych środków transportu. Chcesz wiedzieć więcej o najnowszych technologiach w transporcie? Zobacz artykuł: Pierwsze na świecie statki na metanol już w 2024 roku! Bałtyk z kontenerowcami nowej generacji źródło: aptera.us Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.