Wiadomości OZE Po amerykańskich wodach będzie pływał pierwszy statek napędzany wodorem 23 lipca 2018 Wiadomości OZE Po amerykańskich wodach będzie pływał pierwszy statek napędzany wodorem 23 lipca 2018 Przeczytaj także Ochrona środowiska Co robi szara plama na Bałtyku? Wczoraj, tj. we wtorek 12 marca, niemiecka policja wodna wykryła ogromną, tajemniczą plamę na Bałtyku. Na ten moment nie wiadomo, co jest przyczyną powstania zanieczyszczenia. Śledztwo w tej sprawie trwa. Świat Woda na ścianach i spanie pod parasolem. Tak wygląda 100% wilgotności powietrza w Hong Kongu Mieszkańcy Hong Kongu we wtorek 5 marca nie mieli przyjemnej pobudki. Część z nich obudziła… kapiąca na łóżko woda. Powodem nie były jednak przeciekające dachy czy usterki w kanalizacji u sąsiada z piętra wyżej, a wyjątkowo wysoka względna wilgotność powietrza, która w pewnym momencie doszła do 100%. Hexagon Lincoln, spółka zależna Hexagon Composites, została wytypowana do dostarczania wysokociśnieniowych zbiorników wodoru dla pierwszego statku z wodorowymi ogniwami paliwowymi w USA. Reklama Firma Golden Gate Zero Emission Marine, budująca systemy wodorowe dla rynku morskiego, otrzymała dotację w wysokości 3 milionów dolarów dla California Air Resources Board (CARB) na cele związane z budową pierwszego statku napędzanego ogniwami wodorowymi w Stanach Zjednoczonych. Projekt ma służyć promocji napędu wodorowego w sektorze morskim. Reklama Morski katamaran posiada długość około 30 metrów, osiąga prędkość maksymalną 22 węzłów. Statek jest wyposażony w podwójne silniki elektryczne, ogniwa paliwowe oraz zestaw akumulatorów. Katamaran będzie mógł pomieścić 84 pasażerów. Zbiorniki wodoru z kompozytu Hexagon będą zawierały wodór wystarczający do obsługi statku przez okres do dwóch dni pomiędzy tankowniami. Statek zostanie wypuszczony na wody w 2019 roku. Jego eksploatacja planowana jest w Zatoce San Francisco przez pierwsze trzy miesiące. Statek nazywa się Water-Go-Round, co jest nawiązaniem do cyklu technologii wodorowej. Mówiąc najprościej: wodór można wytworzyć z wody i po użyciu w ogniwie paliwowym ponownie staje się wodą. Ponieważ woda jest jedynym produktem ubocznym tego systemu, przyjęcie tej technologii dla transportu morskiego zapowiada drastyczne ograniczenie zanieczyszczeń i gazów cieplarnianych Reklama „Cieszymy się, że Golden Gate Zero Emission Marine został wybrany do pracy nad pierwszym statkiem z wodorowym ogniwem paliwowym w USA”, powiedział Trond Seth, wiceprezes Hydrogen Business Unit w firmie Hexagon Composites. „Stan Kalifornia bierze górę w wyścigu wodorowym i naprawdę wierzymy, że ten przełomowy projekt otworzy oczy przemysłowi morskiemu, pokazując, że technologia zeroemisyjna jest już dostępna”, dodał przedstawiciel Hexagon Composites. Wodór jest czystym i bezpiecznym nośnikiem energii, który może być wykorzystywany jako paliwo do zasilania w szerokim zakresie zastosowań i może być łatwo przechowywany w dużych ilościach. Handlowy sektor morski przyczynia się w znacznym stopniu do globalnej emisji CO2. Wodór może być skutecznym rozwiązaniem dla transportu morskiego, który będzie jeszcze bardziej popularnym środkiem transportu w sektorze handlowym. Transport morski emituje około 1000 milionów ton CO2 rocznie i odpowiada za około 2,5% emisji gazów cieplarnianych na świecie. Źródła: Electric Vehicle Reserach, Hexagon Composites, Water Go Round, European Commision Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.