Patronat Pojadą dla klimatu. Pierwsza edycja Climate Classic w Polsce 26 maja 2023 Patronat Pojadą dla klimatu. Pierwsza edycja Climate Classic w Polsce 26 maja 2023 Przeczytaj także Patronat Energia z morza napędza polską gospodarkę – nowa energia, nowe miejsca pracy, nowa wartość Senat jednogłośnie przyjął ustawę o morskiej energetyce wiatrowej, otwierając tym samym nowy rozdział w historii polskiej energetyki. Polska jest też coraz bliżej pierwszej aukcji dla offshore wind – sektora, który z wizji przyszłości staje się realnym filarem krajowej gospodarki. Morska energetyka wiatrowa to dziś nie tylko źródło czystej energii, ale również potężny impuls rozwojowy dla przemysłu, portów i setek lokalnych przedsiębiorstw. Na Bałtyku powstają pierwsze farmy, a wraz z nimi buduje się nowy ekosystem gospodarczy, oparty na innowacjach, kompetencjach i długofalowych inwestycjach. Tematy związane z rozwojem morskiej energetyki wiatrowej, krajowym łańcuchem dostaw oraz przyszłymi aukcjami będą w centrum uwagi Konferencji Offshore Wind Poland 2025, największego w regionie wydarzenia poświęconego temu strategicznemu sektorowi gospodarki. Patronat Energetyka jutra: innowacje, OZE i transformacja na 42. EuroPOWER & OZE POWER Już w listopadzie w Warszawie odbędzie się 42. EuroPOWER & OZE POWER – kluczowe wydarzenie dla sektora energetycznego w Polsce, łączącego perspektywę rządu, operatorów sieci, przedsiębiorstw energetycznych oraz samorządów. Jedną z konsekwencji ocieplenia klimatu i topniejących lodowców jest podnoszenie się poziomu mórz i oceanów. I właśnie na ten problem chcą zwrócić naszą uwagę organizatorzy rajdu Climate Classic, który odbywa się już w najbliższą niedzielę 28 maja. Reklama Podnoszenie się poziomu mórz i oceanów Idea Rajdów Climate Classic narodziła się w Holandii, gdzie w 2020 roku odbył się pierwsza jazda dla klimatu. Od początku wydarzeniu towarzyszył cel – zwrócenie uwagi na problem podnoszenia się poziomu mórz, będący konsekwencją ocieplenia klimatu i topniejących lodowców. Rajdy odbyły się też w Belgii i Francji. Wszędzie kolarze przejechali trasami, które w przyszłości mogą być nowymi liniami brzegowymi. Podobnie będzie w Polsce. Pierwsza edycja rajdu odbędzie się 28 maja, a jego uczestnicy przejadą przez Żuławy Wiślane. Właśnie ten położony częściowo poniżej poziomu morza zakątek kraju jest jednym z najbardziej zagrożonych przez podnoszący się poziom morza. Kolarze do wyboru mieli dwie trasy – 100 i 250 km. I jak zaznaczają organizatorzy znaczący dystans jest metaforą wysiłku potrzebnego do spowolnienia zmian klimatu. Rajd rowerowy Climate Classic. Kolarze przejadą przez Żuławy Wiślane, aby zwrócić uwagę na zmiany klimatu Redukcja śladu węglowego Kluczowym celem rajdów Climate Classic jest podnoszenie świadomości społecznej na temat zmian klimatu. W tym celu, podczas rejestracji na rajd, każdy uczestnik zobowiązany był regulaminem do policzenia własnego śladu węglowego i honorowej deklaracji do jego trwałego zredukowania poprzez zmianę codziennych zachowań. W obliczeniu śladu węglowego pomaga kalkulator śladu węglowego, który opracowała Carbon Footprint Foundation. Organizatorzy przygotowali też małą ściągę zawierająca praktyczne sugestie jak obniżyć własny ślad węglowy. Dowiedz się czym jest ślad węglowy i jak go mierzyć? Pierwsza edycja rajdu klimatycznego już 28 maja Klimat jest dla nas ważny Pula 340 pakietów startowych szybko się rozeszła. Wśród uczestników są zapaleni cykliści, uczestnicy wielu rajdów i maratonów, ale także osoby, które rower używają po prostu jako sposób na codzienne przemieszczanie się, ale sprawy klimatu są dla nich bardzo ważne. Uczestnicy rajdu pojadą w wyjątkowych koszulkach kolarskich. Znajduje się na nich charakterystyczny motyw w paski, czyli wykres średnich temperatur na świecie w latach 1850-2020. Dowiedz się więcej czym są i przez kogo zostały stworzone klimatyczne paski. – Koszulki nie mają nadruków z logotypami partnerów, ani datą wydarzenia po to, aby w przyszłym roku uczestnicy mogli wykorzystać je ponownie. Na tym zabiegu skorzysta środowisko i portfele uczestników, którzy w przyszłym roku zapłacą za pakiet odpowiednio mniej – mówił w jednym z wywiadów Dominik Gajerski z Cycling 4 Climate. fot. Cycling 4 Climate Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.