Elektromobilność Polska w czołówce pod względem ilości elektrycznych autobusów 11 maja 2018 Elektromobilność Polska w czołówce pod względem ilości elektrycznych autobusów 11 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. W Polsce rozwija się komunikacja miejska, co z czasem powinno przełożyć się na komfort mieszkańców miast i np. mniejsze korki. Według statystyk w zeszłym roku po polskich drogach jeździło już 98 egzemplarzy autobusów elektrycznych. Taki rezultat powoduje, że Polska znajduje się w czołówce państw Europy z elektrycznymi flotami komunikacji miejskiej. Wyprzedza nas piątka krajów, wśród których prym wiedzie Holandia z 296 sztukami elektrycznych autobusów. Zaskoczeniem jest drugie miejsce, na którym sklasyfikowana została Litwa, której elektryczna flota do końca 2017 roku liczyła 192 egzemplarzy. Kolejne miejsca zajmują: Wielka Brytania, Niemcy oraz Austria. Polska z kolei wyprzedza m.in. Francję, Hiszpanię oraz Włochy. Reklama Liczby te są zadowalające, szczególnie w kontekście globalnych statystyk. Po drogach Stanów Zjednoczonych w zeszłym roku jeździło zaledwie 360 sztuk takich autobusów w skali całego kraju. To niewiele, ale liczba elektrycznych autobusów w Europie także nie robi wrażenia, gdy spojrzymy na Chiny. Tam w 2017 roku było już 360 tysięcy sztuk elektrycznych autobusów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.