Elektromobilność Polska w czołówce pod względem ilości elektrycznych autobusów 11 maja 2018 Elektromobilność Polska w czołówce pod względem ilości elektrycznych autobusów 11 maja 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. W Polsce rozwija się komunikacja miejska, co z czasem powinno przełożyć się na komfort mieszkańców miast i np. mniejsze korki. Według statystyk w zeszłym roku po polskich drogach jeździło już 98 egzemplarzy autobusów elektrycznych. Taki rezultat powoduje, że Polska znajduje się w czołówce państw Europy z elektrycznymi flotami komunikacji miejskiej. Wyprzedza nas piątka krajów, wśród których prym wiedzie Holandia z 296 sztukami elektrycznych autobusów. Zaskoczeniem jest drugie miejsce, na którym sklasyfikowana została Litwa, której elektryczna flota do końca 2017 roku liczyła 192 egzemplarzy. Kolejne miejsca zajmują: Wielka Brytania, Niemcy oraz Austria. Polska z kolei wyprzedza m.in. Francję, Hiszpanię oraz Włochy. Reklama Liczby te są zadowalające, szczególnie w kontekście globalnych statystyk. Po drogach Stanów Zjednoczonych w zeszłym roku jeździło zaledwie 360 sztuk takich autobusów w skali całego kraju. To niewiele, ale liczba elektrycznych autobusów w Europie także nie robi wrażenia, gdy spojrzymy na Chiny. Tam w 2017 roku było już 360 tysięcy sztuk elektrycznych autobusów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.