Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Polskie Makarony. Rozwija się oferta wegetariańska

Polskie Makarony. Rozwija się oferta wegetariańska

Rozwój oferty wegetariańskiej to jedna z głównych strategii na rozwój Makaronów Polskich. Prezes firmy Zenon Daniłowski podsumowuje potrzeby konsumentów dwoma słowami: czysta etykieta. 

Reklama

W rozmowie z Portalem Spożywczym Daniłowski poinformował, że Polskie Makarony będą rozwijać ofertę wegetariańską. W ubiegłym roku na rynku pojawiła się nowa marka – Novelle. Prezes MP zwrócił uwagę na coś, co potwierdzają badania  konsumenckie – dla klientów liczy się skład i tzw. czysta etykieta. Cena nie jest już głównym kryterium przy robieniu zakupów – jedzenie ma być zdrowe, nieprzetworzone, z naturalnych składników. Konsumenci szukają dań lepszej jakości, ważny jest dla nich sposób pakowania i smak. 

Dzisiaj stało się faktem to, o czym jeszcze 2 – 3 lata temu tylko mówiliśmy, czyli czysta etykieta. Dzisiaj konsument jest bardzo świadomy. Obecnie żywność nie tylko zaspokaja głód, ale leczy i wpływa pozytywnie na nasze ciało. Kupujemy mniej produktów masowych, a więcej lepszej jakości, w bogatszym wyborze. Jemy wszystkimi zmysłami. Dla współczesnego konsumenta jest istotny nie tylko smak, ale i to skąd pochodzą surowce, kto je wytworzył – wyjaśnił prezes.

Nowa marka – Novelle

Novelle powstała z myślą o wegetarianach i fleksitarianach, którzy ograniczają spożywanie mięsa i w tygodniu stawiają na dania jarskie. 

Novelle zalicza się do grona marek odpowiedzialnych za środowisko. Wpisujemy się w nurt oparty na diecie roślinnej. Jest to odpowiedź na aktualne trendy żywnościowe. Produkujemy makaron m.in. z ciecierzycy, soczewicy i zielonego groszku czy też pełnoziarnisty, gryczany, orkiszowy. A nasza oferta zostanie jeszcze rozszerzona o inne produkty, np. pasty warzywne. Makarony Novelle są to produkty wysublimowane, dedykowane osobom, które dbają o swoją kondycję. Obecnie jesteśmy na etapie budowania portfolio, systemu sprzedaży i informowania w social mediach konsumentów o naszych produktach. Istotnym trendem na rynku jest rozwój oferty wegetariańskiej. W daniach gotowych na tackach pod brandem So Food wprowadzamy 4 dania bezmięsne, np. Wegab z papryką i ryżem. Są one bardzo smaczne, nie będą odbiegać cenowo od dań tradycyjnych i na pewno znajdą uznanie u wegetarian. Ale droga do sukcesu jest długa i wymaga ciągłego obserwowania i nadążania za preferencjami konsumentów – tłumaczył Zenon Daniłowski.

Z danych IQS wynika, że 43 procent Polaków deklaruje, że chce ograniczyć spożycie mięsa z powodów zdrowotnych i ekologicznych. Producenci prześcigają się w coraz to nowych pomysłach na roślinne zamienniki mięsa – sojowe parówki, roślinne burgery czy pulpety stały się oczywistością w menu wielu restauracji. Wśród Polaków zwiększa się świadomość dotycząca szkodliwości spożycia mięsa, a także negatywnego wpływu przemysłu hodowlanego na środowisko.

źródło: portal-spozywczy.pl, fot: Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości.

Fot. główne: Canva

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.