Polska Polskie Makarony. Rozwija się oferta wegetariańska 21 lutego 2020 Polska Polskie Makarony. Rozwija się oferta wegetariańska 21 lutego 2020 Przeczytaj także Elektromobilność PKP zakupiło piętrowe elektryczne pociągi – jadą nawet 200km/h! PKP ogłosiło przetarg na zakup elektrycznych pociągów piętrowych. Pojazdy mają zwiększyć konkurencyjność polskiego przewoźnika i podnieść komfort kolejowych podróży. Kiedy możemy spodziewać się rewolucji na polskich torach? Wiadomości OZE Gospodarka wodno-kanalizacyjna – ruszył nabór wniosków na dotacje Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) otworzył nabór wniosków na dofinansowanie projektów wspierających ochronę wód, zrównoważoną gospodarkę wodną i oczyszczanie ścieków. Finansowanie pochodzi z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS) 2021-2027 w ramach działania Gospodarka wodno‐ściekowa. Rozwój oferty wegetariańskiej to jedna z głównych strategii na rozwój Makaronów Polskich. Prezes firmy Zenon Daniłowski podsumowuje potrzeby konsumentów dwoma słowami: czysta etykieta. Reklama W rozmowie z Portalem Spożywczym Daniłowski poinformował, że Polskie Makarony będą rozwijać ofertę wegetariańską. W ubiegłym roku na rynku pojawiła się nowa marka – Novelle. Prezes MP zwrócił uwagę na coś, co potwierdzają badania konsumenckie – dla klientów liczy się skład i tzw. czysta etykieta. Cena nie jest już głównym kryterium przy robieniu zakupów – jedzenie ma być zdrowe, nieprzetworzone, z naturalnych składników. Konsumenci szukają dań lepszej jakości, ważny jest dla nich sposób pakowania i smak. – Dzisiaj stało się faktem to, o czym jeszcze 2 – 3 lata temu tylko mówiliśmy, czyli czysta etykieta. Dzisiaj konsument jest bardzo świadomy. Obecnie żywność nie tylko zaspokaja głód, ale leczy i wpływa pozytywnie na nasze ciało. Kupujemy mniej produktów masowych, a więcej lepszej jakości, w bogatszym wyborze. Jemy wszystkimi zmysłami. Dla współczesnego konsumenta jest istotny nie tylko smak, ale i to skąd pochodzą surowce, kto je wytworzył – wyjaśnił prezes. Nowa marka – Novelle Novelle powstała z myślą o wegetarianach i fleksitarianach, którzy ograniczają spożywanie mięsa i w tygodniu stawiają na dania jarskie. – Novelle zalicza się do grona marek odpowiedzialnych za środowisko. Wpisujemy się w nurt oparty na diecie roślinnej. Jest to odpowiedź na aktualne trendy żywnościowe. Produkujemy makaron m.in. z ciecierzycy, soczewicy i zielonego groszku czy też pełnoziarnisty, gryczany, orkiszowy. A nasza oferta zostanie jeszcze rozszerzona o inne produkty, np. pasty warzywne. Makarony Novelle są to produkty wysublimowane, dedykowane osobom, które dbają o swoją kondycję. Obecnie jesteśmy na etapie budowania portfolio, systemu sprzedaży i informowania w social mediach konsumentów o naszych produktach. Istotnym trendem na rynku jest rozwój oferty wegetariańskiej. W daniach gotowych na tackach pod brandem So Food wprowadzamy 4 dania bezmięsne, np. Wegab z papryką i ryżem. Są one bardzo smaczne, nie będą odbiegać cenowo od dań tradycyjnych i na pewno znajdą uznanie u wegetarian. Ale droga do sukcesu jest długa i wymaga ciągłego obserwowania i nadążania za preferencjami konsumentów – tłumaczył Zenon Daniłowski. Z danych IQS wynika, że 43 procent Polaków deklaruje, że chce ograniczyć spożycie mięsa z powodów zdrowotnych i ekologicznych. Producenci prześcigają się w coraz to nowych pomysłach na roślinne zamienniki mięsa – sojowe parówki, roślinne burgery czy pulpety stały się oczywistością w menu wielu restauracji. Wśród Polaków zwiększa się świadomość dotycząca szkodliwości spożycia mięsa, a także negatywnego wpływu przemysłu hodowlanego na środowisko. źródło: portal-spozywczy.pl, fot: Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości. Fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.