Wiadomości OZE Półtonowa elektryczna ciężarówka od Pickmana za jedyne 5700 dolarów 13 lutego 2019 Wiadomości OZE Półtonowa elektryczna ciężarówka od Pickmana za jedyne 5700 dolarów 13 lutego 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Na amerykańskim rynku pojawiła się nowa mini-ciężarówka marki Picman. Format tego pojazdu można porównać do kompaktowych azjatyckich aut, jakie popularne są na rynkach indyjskich, chińskich itp. W Stanach Zjednoczonych brakuje tego rodzaju pojazdów, dlatego też Pickman trafił w doskonałą niszę. Reklama Pickman to kompaktowa, elektryczna ciężarówka, która trafi do sprzedaży w USA dzięki chińskiej firmie Kaiyun Motors. Pojazd wyposażony jest w silnik o mocy 5,5 KM, który pozwala na zabranie na pokład około pół tony obciążenia. Auto osiąga około 42 km/h, co jest w zupełności dostateczną prędkością na większości placów budowy itp. Samochód ma zasięg około 135 km na jednym ładowaniu. Ogromną zaletą tego pojazdu jest fakt, że porusza się prawie zupełnie bezgłośnie, co przydaje się, gdy prace budowlane prowadzone są np. na zamieszkałym już osiedlu. Poza tym Pickman wydaje się być całkiem dobrym wyborem dla niewielkich firm czy kontraktorów. Można wyposażyć go w sztywne drzwi czy system klimatyzacji, co sprawia, że prezentuje się całkiem komfortowo, jak na tak niedrogie auto ciężarowe. Jak podaje przedstawiciel Kaiyun Motors, samochód posiada już niemal wszystkie potrzebne pozwolenia, by wypuścić go do sprzedaży w USA. Firma planuje sprzedać w samym tylko 2019 roku 10 tysięcy egzemplarzy. To bardzo optymistyczne założenie, szczególnie gdy duże miejskie firmy budowlane preferują kupowanie krajowych aut. Być może jednak cena – nawet 20 razy niższa niż konkurencyjnych rozwiązań elektrycznych czy hybrydowych – przekona firmy do zakupu tego pojazdu. źródło: gas2.org Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.