porsche

Porsche przestaje produkować samochody z silnikami wysokoprężnymi

Elektryczna rewolucja oraz zaostrzenie norm emisji spalin sprawiają, że coraz mniej opłacalne staje się inwestowanie w wysokoprężne silniki. Obecnie prowadzi się badania nad nowymi, bardziej efektywnymi, ekologicznymi rozwiązaniami, co zauważają m.in. niemieccy producenci.

Porsche zdecydowało o wycofaniu ze swojej oferty samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Zaczęto od modelu Panamera 4S w wersji z silnikiem wysokoprężnym. A następnie 15 lutego ogłoszono tę samą decyzję dla Macana S. Niewykluczone, że te działania zmienią również plany produkcyjne nowych pojazdów, takich jak Cayenne, które miało trafić do sprzedaży w opcjonalnej, wysokoprężnej wersji.

„Tradycyjnie w Porsche silniki Diesla są dostarczane zewnętrznie. Porsche nie rozwija i nie konstruuje silników wysokoprężnych. Co więcej popyt na samochody Porsche napędzane silnikami Diesla spada, a zdecydowanie rośnie na auta z napędem hybrydowym oraz benzynowym. Niemniej nie oznacza to, że Porsche całkowicie rezygnuje ze stosowania silników tego typu na zawsze. Jak ogłaszano wcześniej, nowe Porsche Cayenne jest konstrukcyjnie przystosowane do zastosowania silnika wysokoprężnego. Jednak moment wprowadzenia tego auta do oferty jest obecnie “nieokreślony”, ogłosiło Porsche.

 

Dodaj komentarz

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Czytaj więcej: