Świat Porsche przestaje produkować samochody z silnikami wysokoprężnymi 05 marca 2018 Świat Porsche przestaje produkować samochody z silnikami wysokoprężnymi 05 marca 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Elektryczna rewolucja oraz zaostrzenie norm emisji spalin sprawiają, że coraz mniej opłacalne staje się inwestowanie w wysokoprężne silniki. Obecnie prowadzi się badania nad nowymi, bardziej efektywnymi, ekologicznymi rozwiązaniami, co zauważają m.in. niemieccy producenci. Reklama Porsche zdecydowało o wycofaniu ze swojej oferty samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Zaczęto od modelu Panamera 4S w wersji z silnikiem wysokoprężnym. A następnie 15 lutego ogłoszono tę samą decyzję dla Macana S. Niewykluczone, że te działania zmienią również plany produkcyjne nowych pojazdów, takich jak Cayenne, które miało trafić do sprzedaży w opcjonalnej, wysokoprężnej wersji. „Tradycyjnie w Porsche silniki Diesla są dostarczane zewnętrznie. Porsche nie rozwija i nie konstruuje silników wysokoprężnych. Co więcej popyt na samochody Porsche napędzane silnikami Diesla spada, a zdecydowanie rośnie na auta z napędem hybrydowym oraz benzynowym. Niemniej nie oznacza to, że Porsche całkowicie rezygnuje ze stosowania silników tego typu na zawsze. Jak ogłaszano wcześniej, nowe Porsche Cayenne jest konstrukcyjnie przystosowane do zastosowania silnika wysokoprężnego. Jednak moment wprowadzenia tego auta do oferty jest obecnie „nieokreślony”, ogłosiło Porsche. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.