Wiadomości OZE Wyrok sądowy w Niemczech: miasta mogą zakazać dieslom wjazdu do centrum 05 marca 2018 Wiadomości OZE Wyrok sądowy w Niemczech: miasta mogą zakazać dieslom wjazdu do centrum 05 marca 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Niemiecki Federalny Sąd Administracyjny w Lipsku uznał, że władze niemieckich miast mają prawo wprowadzenia zakazu używania samochodów z silnikami wysokoprężnymi w imię ochrony środowiska i czystszego powietrza. Reklama Niemiecka grupa lobby środowiskowego DUH pozwała władze Stuttgartu i Düsseldorfu w związku z nieprzestrzeganiem limitów zanieczyszczenia powietrza narzuconych przez Unię Europejską. Według DUH władze naruszają przepisy od wielu lat, a emisje z silników diesla powodują problemy z oddychaniem. Władze niemieckich landów odwołały się od orzeczeń, pozostawiając ostateczną decyzję sądowi w Lipsku. 27 lutego br. sąd w Lipsku orzekł, że niemieckie miasta mają prawo wprowadzania zakazu używania samochodów z silnikami wysokoprężnymi, co może mieć istotny wpływ na ich popyt. Analitycy zauważają, że spadek sprzedaży tych aut maleje z miesiąca na miesiąc, więc wyrok może zdecydowanie pogłębić tę tendencję. Zakazy będą dotyczyły poszczególnych tras i stref. Miasta będą potrzebowały co najmniej sześciu miesięcy na ponowne opracowanie strategii przeciwdziałania zanieczyszczeniom, zanim jakiekolwiek zakazy wejdą w życie. Specjaliści stowarzyszenia ADAC nie spodziewają się ich wprowadzenia przed końcem 2018 roku. Natomiast przewiduje się także zmiany w niemieckich przepisach ruchu drogowego. Źródło: Reuters Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.