Elektromobilność Powietrzny jacht zasilany słońcem żegluje zarówno po niebie, jak i po morzach. Film pokazuje, jak to możliwe 14 stycznia 2022 Elektromobilność Powietrzny jacht zasilany słońcem żegluje zarówno po niebie, jak i po morzach. Film pokazuje, jak to możliwe 14 stycznia 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Włoski projektant Pierpaolo Lazzarini zaprezentował swój najnowszy koncept luksusowego, dryfującego superjachtu, który jest przeznaczony do latania i żeglowania po oceanach świata. Co sprawia, że przemieszcza się w powietrzu i na wodzie? Reklama Powietrzny jacht żegluje i lata z zerową emisją Cechą szczególną powietrznego jachtu jest możliwość lądowania na ziemi lub na wodzie. A to wszystko w zgodzie z naturą.Zobacz, jak prezentuje się ta technologia: Latający statek czy pływający samolot? Pojazd nie jest samolotem. Koncepcja składa się z dwóch 150-metrowych sterowców, które połączone są z centralnym 80-metrowym kadłubem za pomocą czterech mostów z włókna węglowego po każdej stronie. Źródło: lazzarinidesignstudio.com Konstrukcja z włókna węglowego może osiągnąć prędkość 111 km/h dzięki ośmiu przeciwbieżnym wirnikom elektrycznym po bokach zasilanym ultralekkimi bateriami i panelami słonecznymi. Źródło: lazzarinidesignstudio.com Dwa sterowce wypełnione są helem, dzięki czemu pojazd może latać, zawisnąć w powietrzu i unosić się na wodzie. Źródło: lazzarinidesignstudio.com Przestrzeń sterowców podzielona jest na komory, które mieszczą 400 000 m3 sprężonego helu. Podczas lotu skompresowany hel jest uwalniany i może zapewnić wystarczający napęd na podróż do 48 godzin z prędkością 111 km/h. Następnie może bezpiecznie wylądować na powierzchni morza dzięki nadmuchiwanej podstawie. Źródło: lazzarinidesignstudio.com Podczas rejsu po wodzie jacht płynie cicho z prędkością 9 km/h. Na dachu znalazło się nawet miejsce na…basen i lądowisko dla helikoptera. Źródło: lazzarinidesignstudio.com A w środku? Po każdej stronie sterowca dostępnych jest pięć apartamentów dla pasażerów, a pośrodku znajduje się specjalny apartament armatorski z 360-stopniowym widokiem. Źródło: lazzarinidesignstudio.com Pokład centralny jachtu Air Yacht ma 10 metrów szerokości i mieści główną kabinę z 360-stopniowym widokiem, dużą jadalnię i część dzienną. Źródło: lazzarinidesignstudio.com Chcesz zobaczyć więcej niesamowitych pojazdów zasilanych słońcem? Zobacz artykuł: Pierwsze auto zasilane Słońcem, które nie wymaga ładowania. Aptera już w sprzedaży źródło: lazzarinidesignstudio.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.