Wiadomości OZE „Pozaziemski” pawilon w Japonii 04 sierpnia 2017 Wiadomości OZE „Pozaziemski” pawilon w Japonii 04 sierpnia 2017 Przeczytaj także Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Współczesny japoński artysta, Kohei Nawa, we współpracy z studiem SANDWICH stworzył zaprezentowany na zdjęciu pawilon wystawienniczy KOHTEI. Instalacja ta znajduje się w Fukuyamie w Japonii w cichym otoczeniu Shinshoji Zen Museum and Gardens. Reklama Budynek zaprojektowano tak, aby wyglądał jak unoszący się nad ziemią pojazd. Mimo nowoczesnego wyglądu zbudowany został z wykorzystaniem tradycyjnych japońskich technik budowniczych z drewna bambusowego i cienkich drewnianych paneli. Budynek wykończony jest japońskim Cyprysu. Pawilon jest obecnie częścią świątyni Tenshinzan Shinshoji, która zbudowana została w tej spokojnej lokalizacji, aby uczcić śmierć tych, którzy zginęli na morzu. „Unoszący się dach” stworzono wykorzystując tradycyjną japońską technikę budowy dachów Kokera-buki, wykorzystującą cienkie drewniane listewki, połączone bambusowymi gwoździami. Dach KOHTEI składa się z 340 tysięcy drewnianych elementów. Mimo tak dużej ilości drewna, dach sprawia wrażenie lekkiego i zwiewnego. Odwiedzający budynek mają możliwość zwiedzenia jego wnętrza i podziwiania widoków z wnętrza budynku. Podłoga w pawilonie wykonana jest z niewielkich, gładkich kamieni, co ma reprezentować gładką taflę oceanu. Z drugiej strony, gdy wejdziemy pod pawilon, znajdziemy ułożone z kamieni sterty, które z kolei reprezentować mają fale wzburzonego oceanu. Finałem spaceru po instalacji, po przejściu opadającą ścieżką, jest wejście, przez niewielki otwór, do kluczowego miejsca instalacji, gdzie znajduje się niewielka instalacja wodna, delikatnie oświetlona światłem świeczek. Miejsce to dedykowane jest kontemplacji i filozofii Zen. Projekt tego pawilonu pokazuje, jak Japończycy dbają o kultywowanie tradycyjnej architektury, która pozostaje w harmonii z otaczającą przyrodą. Stworzony przez nich pawilon, mimo tradycyjnych technik budowy, posiada nowoczesną formę. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.