Wiadomości OZE „Pozaziemski” pawilon w Japonii 04 sierpnia 2017 Wiadomości OZE „Pozaziemski” pawilon w Japonii 04 sierpnia 2017 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Współczesny japoński artysta, Kohei Nawa, we współpracy z studiem SANDWICH stworzył zaprezentowany na zdjęciu pawilon wystawienniczy KOHTEI. Instalacja ta znajduje się w Fukuyamie w Japonii w cichym otoczeniu Shinshoji Zen Museum and Gardens. Reklama Budynek zaprojektowano tak, aby wyglądał jak unoszący się nad ziemią pojazd. Mimo nowoczesnego wyglądu zbudowany został z wykorzystaniem tradycyjnych japońskich technik budowniczych z drewna bambusowego i cienkich drewnianych paneli. Budynek wykończony jest japońskim Cyprysu. Pawilon jest obecnie częścią świątyni Tenshinzan Shinshoji, która zbudowana została w tej spokojnej lokalizacji, aby uczcić śmierć tych, którzy zginęli na morzu. „Unoszący się dach” stworzono wykorzystując tradycyjną japońską technikę budowy dachów Kokera-buki, wykorzystującą cienkie drewniane listewki, połączone bambusowymi gwoździami. Dach KOHTEI składa się z 340 tysięcy drewnianych elementów. Mimo tak dużej ilości drewna, dach sprawia wrażenie lekkiego i zwiewnego. Odwiedzający budynek mają możliwość zwiedzenia jego wnętrza i podziwiania widoków z wnętrza budynku. Podłoga w pawilonie wykonana jest z niewielkich, gładkich kamieni, co ma reprezentować gładką taflę oceanu. Z drugiej strony, gdy wejdziemy pod pawilon, znajdziemy ułożone z kamieni sterty, które z kolei reprezentować mają fale wzburzonego oceanu. Finałem spaceru po instalacji, po przejściu opadającą ścieżką, jest wejście, przez niewielki otwór, do kluczowego miejsca instalacji, gdzie znajduje się niewielka instalacja wodna, delikatnie oświetlona światłem świeczek. Miejsce to dedykowane jest kontemplacji i filozofii Zen. Projekt tego pawilonu pokazuje, jak Japończycy dbają o kultywowanie tradycyjnej architektury, która pozostaje w harmonii z otaczającą przyrodą. Stworzony przez nich pawilon, mimo tradycyjnych technik budowy, posiada nowoczesną formę. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.