Elektromobilność Pozytywna odsłona zeroemisyjnego transportu w UK 09 listopada 2020 Elektromobilność Pozytywna odsłona zeroemisyjnego transportu w UK 09 listopada 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Azjatycka riksza w europejskim wydaniu? Tak, i to elektryczna. Poznaj EAVgo – zielone taxi, które niedługo pojawi się w Londynie. Reklama Londyńczycy postanowili wprowadzić poważne zmiany w sferze transportu miejskiego. Realizowanie ambitnych planów poprawienia stanu powietrza i ograniczenia toksyczności w mieście wychodzi im całkiem dobrze. Oprócz obowiązującej od ponad półtora roku zasady ULEZ Anglicy zainwestują w kolejną formę bezemisyjnego transportu miejskiego Władze Londynu już w kwietniu 2019 roku wprowadziły rygorystycznie przestrzeganą zasadę Ultra Niskiej Emisji (ULEZ). Norma ta obowiązuje przez 24 godziny na dobę i reguluje, które pojazdy mogą wjechać do centrum miasta bez opłaty, a które powinny zapłacić za przemieszczanie się po mieście (auta osobowe, furgonetki i motocykle płacą zazwyczaj 12.50 funtów). Z opłaty są zwolnione samochody o bardzo niskiej emisji CO2 lub samochody uprzywilejowane. Źródło: www.eav.solutions Angielski, zielony tuk-tuk Pierwszy prototyp EAVgo ma mieć premierę jeszcze w tym miesiącu. Wiosną przyszłego roku na ulicach centrum Londynu pojawi się już kompletna mikrotaksówka przeznaczona do jazdy po ultra niskiej strefie miasta. Zaprojektowane taxi posiada drzwi boczne, schodki dla pasażera, siedzenia, które można rozłożyć w razie potrzeby oraz tylne drzwi z suwnicą, po której mogą wjechać osoby poruszające się na wózku inwalidzkim. EAVgo posiada też w kabinie pasażera półprzezroczysty panel słoneczny. Wyjątkową cechą tej eko taksówki jest niewielki ciężar który, jak mówi dyrektor generalny EAV, sprawia, że pojazd jest dużo bardziej efektywny, niż cięższe, elektryczne pojazdy: – Samochody elektryczne, furgonetki i taksówki są w rzeczywistości bardzo nieefektywne pod względem zużycia energii. Są duże i ciężkie, przez co marnuje się mnóstwo energii na napędzenie całego pojazdu. – powiedział Adam Barmby. Adam Barmby twierdzi, że dzięki analizie konkurencyjnych rozwiązań w transporcie miejskim, można było opracować ideę tańszą, wydajniejszą, czystszą, zdrowszą i wygodniejszą. Patrząc na EAVgo nie bez powodu przychodzą skojarzenia z azjatyckim tuk-tukiem. Tutaj jednak napędzanym energią elektryczną. Londyńskie ulice przyszłości EAV obliczył, że po terenie Wielkiej Brytanii porusza się około 375 000 taksówek i prywatnych pojazdów do wynajęcia – w tym tych z napędem hybrydowym. Szacuje się, że w samym Londynie każdego dnia przejeżdża 200 000 taksówek. Źródło: www.eav.solutions Analiza rynku transportu miejskiego wykazała ponadto, że prawie ⅔ wszystkich kursów stanowią krótkodystansowe i jednoosobowe trasy. Aby zminimalizować marnotrawienie cennych zasobów energii, EAV zainwestował w lekkie i zwinne taksówki. Za wprowadzeniem do EAVgo do codziennego transferu pasażerów przemawia też niekiedy kłopotliwy fakt zatłoczonych środków publicznej komunikacji miejskiej. Eko taxi ma pomóc w redukcji emisji i w efektywnym transporcie mieszkańców Londynu. Czekamy na doniesienia pasażerów, którzy jako pierwsi przejadą się nowoczesnym EAVgo. Źródło: ebiketips.road.cc, eav.solutions VoloCity – powietrzna, elektromobilna taksówka Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.