Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Pozytywna odsłona zeroemisyjnego transportu w UK

eav

Pozytywna odsłona zeroemisyjnego transportu w UK

Azjatycka riksza w europejskim wydaniu? Tak, i to elektryczna. Poznaj EAVgo – zielone taxi, które niedługo pojawi się w Londynie.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Londyńczycy postanowili wprowadzić poważne zmiany w sferze transportu miejskiego. Realizowanie ambitnych planów poprawienia stanu powietrza i ograniczenia toksyczności w mieście wychodzi im całkiem dobrze. Oprócz obowiązującej od ponad półtora roku zasady ULEZ Anglicy zainwestują w kolejną formę bezemisyjnego transportu miejskiego

Władze Londynu już w kwietniu 2019 roku wprowadziły rygorystycznie przestrzeganą zasadę Ultra Niskiej Emisji (ULEZ). Norma ta obowiązuje przez 24 godziny na dobę i reguluje, które pojazdy mogą wjechać do centrum miasta bez opłaty, a które powinny zapłacić za przemieszczanie się po mieście (auta osobowe, furgonetki i motocykle płacą zazwyczaj 12.50 funtów). Z opłaty są zwolnione samochody o bardzo niskiej emisji CO2 lub samochody uprzywilejowane. 

poLKMI6l3sI6T9OrMaCXiD tUhR2pgGjvDNTGB9k3Z5xV tyvPcNgYOUE16Hm0xii fnpKltUibLWPT8JeR18XtqGjD0gUqwuoCbqgm8ufUh0CjYlCVGtRZZ1PvuYJn 8LjHjzH
Źródło: www.eav.solutions

Angielski, zielony tuk-tuk

Pierwszy prototyp EAVgo ma mieć premierę jeszcze w tym miesiącu. Wiosną przyszłego roku na ulicach centrum Londynu pojawi się już kompletna mikrotaksówka przeznaczona do jazdy po ultra niskiej strefie miasta. Zaprojektowane taxi posiada drzwi boczne, schodki dla pasażera, siedzenia, które można rozłożyć w razie potrzeby oraz tylne drzwi z suwnicą, po której mogą wjechać osoby poruszające się na wózku inwalidzkim.

EAVgo posiada też w kabinie pasażera półprzezroczysty panel słoneczny. Wyjątkową cechą tej eko taksówki jest niewielki ciężar który, jak mówi dyrektor generalny EAV, sprawia, że pojazd jest dużo bardziej efektywny, niż cięższe, elektryczne pojazdy:

Samochody elektryczne, furgonetki i taksówki są w rzeczywistości bardzo nieefektywne pod względem zużycia energii. Są duże i ciężkie, przez co marnuje się mnóstwo energii na napędzenie całego pojazdu.powiedział Adam Barmby.

Adam Barmby twierdzi, że dzięki analizie konkurencyjnych rozwiązań w transporcie miejskim, można było opracować ideę tańszą, wydajniejszą, czystszą, zdrowszą i wygodniejszą. Patrząc na EAVgo nie bez powodu przychodzą skojarzenia z azjatyckim tuk-tukiem. Tutaj jednak napędzanym energią elektryczną.

Londyńskie ulice przyszłości

EAV obliczył, że po terenie Wielkiej Brytanii porusza się około 375 000 taksówek i prywatnych pojazdów do wynajęcia – w tym tych z napędem hybrydowym. Szacuje się, że w samym Londynie każdego dnia przejeżdża 200 000 taksówek.

gw7PNec6ur4ibq1i12SnuBefKPNljZPPia16wZjmx8WtBN2LSTJ8xSQBAwXE9OVoa YZm8y6DNpue9BHH4SO 6dkfVNtEG424kmggfl9C9aHNumJCJ0H8FSQUYTbFB6jWO7AFVa4
Źródło: www.eav.solutions

Analiza rynku transportu miejskiego wykazała ponadto, że prawie ⅔ wszystkich kursów stanowią krótkodystansowe i jednoosobowe trasy. Aby zminimalizować marnotrawienie cennych zasobów energii, EAV zainwestował w lekkie i zwinne taksówki. Za wprowadzeniem do EAVgo do codziennego transferu pasażerów przemawia też niekiedy kłopotliwy fakt zatłoczonych środków publicznej komunikacji miejskiej. Eko taxi ma pomóc w redukcji emisji i w efektywnym transporcie mieszkańców Londynu. Czekamy na doniesienia pasażerów, którzy jako pierwsi przejadą się nowoczesnym EAVgo.

Źródło: ebiketips.road.cc, eav.solutions

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.