Wiadomości OZE Problem ze sprzedażą węgla z polskich kopalń 30 października 2017 Wiadomości OZE Problem ze sprzedażą węgla z polskich kopalń 30 października 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Od dłuższego czasu węgiel stoi na przegranej pozycji w Europie, ale nie w Polsce. To właśnie w tym kraju, mimo niskiej rentowności i konieczności ciągłego dofinansowywania państwowych kopalń, jest on stale wydobywany, bowiem rodzimy rząd dopatruje się w nim podstawy polskiej gospodarki. Pomimo takiego podejścia wciąż pojawiają się liczne problemy ze sprzedażą tej kopaliny, będące konsekwencją małego popytu. Reklama Jak informuje portal Business Insider, z uwagi na kiepską sprzedaż węgla z polskich kopalń, zaczyna brakować wagonów na jego załadowywanie, tzw. „węglarek”. Wagony wypełnione węglem zalegają na kopalnianych torowiskach, ponieważ brakuje chętnych na ich zakup. PKP Cargo uważa jednak, że problem ten jest o wiele bardziej złożony. W związku z powyższym związkowcy NSZZ Solidarność napisali list do premier Beaty Szydło oraz Andrzeja Adamczyka, ministra Infrastruktury i Budownictwa, bowiem ich zdaniem zniwelowanie problemu jest sprawą niecierpiącą zwłoki. Węgiel nie jest odbierany z kopalń. Grozi to ich zamknięciami – mówi Henryk Grymel z NSZZ Solidarność w wywiadzie dla magazynu Rzeczpospolita. Zdaniem PKP Cargo, nie chodzi wyłącznie o niewystarczającą ilość wagonów, bowiem nawet w przypadku dostarczenia większej ilości tychże, obecnie zatory uniemożliwią ich efektywną eksploatację. Zdaniem spółki, wszelkie przestoje należy usunąć – co oznacza, że węgiel należy sprzedać. Jak się jednak okazuje, nie jest to takie proste. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.