Wiadomości OZE Problem ze sprzedażą węgla z polskich kopalń 30 października 2017 Wiadomości OZE Problem ze sprzedażą węgla z polskich kopalń 30 października 2017 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Od dłuższego czasu węgiel stoi na przegranej pozycji w Europie, ale nie w Polsce. To właśnie w tym kraju, mimo niskiej rentowności i konieczności ciągłego dofinansowywania państwowych kopalń, jest on stale wydobywany, bowiem rodzimy rząd dopatruje się w nim podstawy polskiej gospodarki. Pomimo takiego podejścia wciąż pojawiają się liczne problemy ze sprzedażą tej kopaliny, będące konsekwencją małego popytu. Reklama Jak informuje portal Business Insider, z uwagi na kiepską sprzedaż węgla z polskich kopalń, zaczyna brakować wagonów na jego załadowywanie, tzw. „węglarek”. Wagony wypełnione węglem zalegają na kopalnianych torowiskach, ponieważ brakuje chętnych na ich zakup. PKP Cargo uważa jednak, że problem ten jest o wiele bardziej złożony. W związku z powyższym związkowcy NSZZ Solidarność napisali list do premier Beaty Szydło oraz Andrzeja Adamczyka, ministra Infrastruktury i Budownictwa, bowiem ich zdaniem zniwelowanie problemu jest sprawą niecierpiącą zwłoki. Węgiel nie jest odbierany z kopalń. Grozi to ich zamknięciami – mówi Henryk Grymel z NSZZ Solidarność w wywiadzie dla magazynu Rzeczpospolita. Zdaniem PKP Cargo, nie chodzi wyłącznie o niewystarczającą ilość wagonów, bowiem nawet w przypadku dostarczenia większej ilości tychże, obecnie zatory uniemożliwią ich efektywną eksploatację. Zdaniem spółki, wszelkie przestoje należy usunąć – co oznacza, że węgiel należy sprzedać. Jak się jednak okazuje, nie jest to takie proste. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.