Elektromobilność „Project Ireland 2040” – Irlandia na drodze ku OZE 23 lutego 2018 Elektromobilność „Project Ireland 2040” – Irlandia na drodze ku OZE 23 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Irlandia dąży do wyeliminowania konwencjonalnych źródeł energii, które bezpośrednio przyczyniają się do degradacji środowiska naturalnego oraz emisji gazów cieplarnianych. Uruchamia więc „Project Ireland 2040” – długofalowy plan działań mających na celu rozwój m.in. sektora energetycznego oraz transportowego. Plan ten jest bardzo obszerny i zawiera wiele założeń, które Irlandia będzie starać się wcielić w życie w ciągu najbliższych kilkunastu lat. Jednym z ważniejszych jest rezygnacja z produkcji energii elektrycznej przy wykorzystaniu węgla do 2025 roku. Ponadto do 2030 roku w Irlandii nie będzie można kupić samochodu spalinowego prosto z salonu, co wiąże się z tym, że Irlandczycy chcieliby do tego czasu mieć już pół miliona aut elektrycznych na swoich drogach. Zakładają więc, że 15 lat później napędy spalinowe staną się rzadkością. Reklama Plan ten jest długoterminowy i może jeszcze ewoluować. Szacuje się, że na jego realizację irlandzki rząd będzie musiał wydać 116 miliardów euro. To ogromna kwota, ale w przyszłości powinna przynieść wiele korzyści. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.