Elektromobilność Przyszłość ładowania aut prądem stałym 08 października 2020 Elektromobilność Przyszłość ładowania aut prądem stałym 08 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Sektor elektromobilności zdecydowanie zmierza w kierunku ładowania pojazdów prądem stałym (DC). Dzięki temu rozwiązaniu baterię auta elektrycznego będzie można naładować w niecałą godzinę. Odbywa się to znacznie szybciej niż w przypadku ładowania prądem zmiennym (AC). Reklama Moc i szybkość Dynamiczne przemiany w sektorze elektromobilności mogą schować do lamusa ładowarki AC. Ze względu na wysoką wydajność ładowania prądem stałym, ładowarki DC prawdopodobnie przejmą rynek OZE. Kierowcy, którzy ładują samochody prądem stałym, mogą przejechać kilka dni na jednym zasilaniu baterii. Potwierdza to Global EV Outlook, który przyznał, że średnia pojemność akumulatorów pojazdów elektrycznych wzrosła z 20-30 kWh w 2012 roku do 70-80 kWh w 2018 roku. Wzrasta też ilość publicznych sieci ładowania prądem stałym. Ich rozwój jest dynamiczny za sprawą przewidywań dotyczących wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych. Edison Electric Institute przewiduje, że do początku 2021 roku na drogach pojawi się kolejny milion elektrycznych samochodów, a ich całkowita liczba osiągnie ponad 18 mln w 2030 roku. Aby sprostać temu wzrostowi, spółka IONITY (joint venture założone przez BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company i Volkswagen Group) zbuduje sieć 400 ładowarek prądu stałego o dużej mocy, które mają możliwość naładowania baterii w około 10 minut. Tesla – tańsze samochody i mocniejsze baterie już za 3 lata? Przyszłość stoi za DC W przyszłości możemy liczyć na postęp zakładający prywatne ładowanie prądem stałym pojazdów w domu lub samoładujących się podczas pracy. Dzięki temu oszczędzony zostaje czas potrzebny na wizytę na stacji paliw. Rozwój zakłada też publiczne ładowanie umożliwiające jazdę długodystansową oraz maksymalizację niewykorzystanej energii podczas postoju. Wraz z rosnącą liczbą szybkich ładowarek DC (~ 50 kW) instalowanych w różnych miejscach, długie podróże pojazdem elektrycznym staną się realne. Efektywność i niezawodność Firma Rectifier Technologies niedawno wprowadziła na rynek domową ładowarkę DC o mocy 11 kW i opracowuje model ładowarki do pojazdów elektrycznych o mocy 50 kW. Rusza projekt badawczy Miasto Czystego Transportu Wraz z rozwojem ładowania prądem stałym, zmniejszy się częstotliwość korzystania z wolniejszego ładowania AC oraz OBC. Problemem związanym ze wzmożonym zainteresowaniem DC jest fakt, iż wiele spółek zainwestowało w rozwiązania ładowania AC i trudno im zrezygnować ze swoich działań i założeń. Jednak przyszłość DC wydaje się malować w optymistycznych barwach. Źródło: https://www.e-motec.net/ Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.