Elektromobilność Tesla – tańsze samochody i mocniejsze baterie już za 3 lata? 25 września 2020 Elektromobilność Tesla – tańsze samochody i mocniejsze baterie już za 3 lata? 25 września 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Dyrektor generalny Tesla, Elon Musk, przedstawił technologię, która jego zdaniem pozwoli uczynić baterie tańsze i mocniejsze. Kiedy możemy spodziewać się tańszych Tesli? I jak o projekcie Muska wypowiadają się eksperci? Reklama Elektryk dla wszystkich? Podczas prezentacji na żywo, którą Elon Musk określił mianem “Dnia Baterii”, wspomniał on także o w pełni autonomicznej Tesli w cenie 25 tys. dolarów. Zdaniem przedsiębiorcy, wspomniany model miałby powstać… w ciągu najbliższych trzech lat. -Naszym marzeniem zawsze było stworzenie niedrogiego samochodu elektrycznego – powiedział Musk. Nowa, innowacyjna technologia Ten news nie zainteresował jednak inwestorów. Znacznie większe poruszenie wzbudziła wzmianka o ogniwach cylindrycznych Tesli wytwarzanych nową, innowacyjną metodą. Musk stwierdził, że nowe baterie zapewnią pięć razy więcej energii, sześć razy większą moc i 16% większy zasięg jazdy. Jednak wdrożenie ogłoszonej technologii może zająć lata. Baterie elektryczne nie wytrzymują więcej niż 150 tysięcy kilometrów? Obalamy mity Kolejnym z zamierzeń Tesli jest integracja baterii w taki sposób, aby stanowiły część konstrukcji pojazdu, co zmniejszy ich masę. Musk podkreślił, że wyzwaniem dla technologicznego giganta ciągle pozostaje projektowanie akumulatorów o coraz większej wydajności. Przemówienie Elona Muska skomentował profesor Stanley Whittingham, który w zeszłym roku otrzymał Nagrodę Nobla w dziedzinie chemii za pracę nad akumulatorami litowo-jonowymi. -Wprowadzanie tych innowacji wiąże się z dużym ryzykiem, ale i dużymi korzyściami. Wielu z nas sugerowało podjęcie takich kroków, ale tylko Tesla ma odpowiednie środki finansowe i chęć, by to uczynić. Nie jestem pewien, czy ktokolwiek inny jest w stanie to zrobić – powiedział. Baterie z logo Tesli Ponadto Musk podkreślił, że oprócz zakupu baterii od Panasonic i LG Chem, Tesla sama zacznie je produkować. Nic dziwnego, skoro w kwietniu zeszłego roku firma ujawniła problemy z pozyskiwaniem baterii od Panasonic. Decyzję Elona Muska skomentował Casper Rawles, dyrektor ds. wyceny w Benchmark Mineral Intelligence. Zauważył, że znaczna część baterii składa się z drogich metali, przez co ich wartość nie może być znacząco obniżana. Pozostaje to w sprzeczności z zapewnieniami Muska o znacznym obniżeniu ceny niektórych elektryków. Źródło: bbc.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.