Wiadomości OZE W Radomsku pojawią się autobusy hybrydowe 02 stycznia 2018 Wiadomości OZE W Radomsku pojawią się autobusy hybrydowe 02 stycznia 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Prawa zwierząt Mur na granicy polsko-białoruskiej blokuje migrację rysi. Czy grozi im wymarcie? Gdy w 2022 roku na polsko-białoruskiej granicy budowano 186 kilometrowy mur, ekolodzy alarmowali o skutkach dla ekosystemów, a w szczególności dla szczególnie cennego obszaru Puszczy Białowieskiej. Politycy, mimo świadomości konsekwencji, podjęli decyzję w oparciu o interes narodowy, ignorując środowiskowy. Po kilku latach od ,,uszczelnienia granicy” wiemy już, jakie są konsekwencje muru dla populacji rysia. Choć czasem można odnieść wrażenie, że już prawie każde polskie miasto posiada przynajmniej jeden niskoemisyjny autobus, to takie wrażenie często bywa złudne. Dobrym tego przykładem jest miasto Radomsko, które planuje powiększenie swojej floty autobusowej o bardziej ekologiczne pojazdy. Być może nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że poprzedni zakup autobusu miał miejsce w tej miejscowości ponad… 11 lat temu. Reklama Już niebawem sytuacja ta zmieni się nie tylko na korzyść mieszkańców, ale również środowiska. Planowany jest bowiem zakup aż ośmiu autobusów, z których cztery będą stanowiły pojazdy hybrydowe, a pozostałe będą posiadały silniki diesla, spełniające normę emisji spalin Euro 6. Wszystkie te pojazdy należeć będą do klasy MAXI. Dodatkowo mają być także fabrycznie nowe oraz niskopodłogowe. Nowe autobusy będą musiały spełnić szereg norm. Wśród nich znajduje się m.in. określona długość pojazdu (od 11,5 m do 12,2 m) oraz jego szerokość (2,55 m). Ważna jest także ilość pasażerów, którą będzie musiał pomieścić ów pojazd (80, przy co najmniej 25. miejscach siedzących), a także klimatyzacja oraz trzy pary drzwi wejściowych. Nowe pojazdy zostaną także wyposażone w 5 portów USB. Dodatkowo autobusy hybrydowe będą się charakteryzowały wysokoprężnym silnikiem diesla o mocy co najmniej 150 kW. Pozostałe cztery autobusy zostaną wyposażone w sześciocylindrowy silnik spalinowy z zapłonem czynnym o mocy nie mniejszej niż 170 kW. Na zakup ośmiu nowych autobusów miasto Radomsko planuje przeznaczyć 12 mln złotych. Część tej kwoty zostanie pokryta dzięki wykorzystaniu funduszy unijnych. Środki te będą pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Zamówione pojazdy będą dostarczane transzami; jako pierwsze na drogach Radomska powinny pojawić się autobusy hybrydowe. Przetarg na zakup niskoemisyjnych środków transportu miasto Radomsko ogłosiło 23. grudnia br.; jego zakończenie planowane jest na 7. lutego 2018 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.