Polska Raport: co trzeci Polak kupuje roślinne burgery 08 grudnia 2019 Polska Raport: co trzeci Polak kupuje roślinne burgery 08 grudnia 2019 Przeczytaj także Polska Burza wokół protestu leśników. “Mają na celu przykryć niszczenie przyrody” Już dzisiaj odbędzie się ogólnopolski protest organizowany przez Związek Leśników Polskich. O godzinie 10 pod wszystkimi siedzibami wojewodów zgromadzą się “ludzie lasu”. Organizacje pozarządowe z obszaru ochrony środowiska wydały własne oświadczenia, w których padają mocne zarzuty w stosunku do leśników. O co chodzi w tym sporze? Polska Fale upałów zagrażają ludzkiemu zdrowiu i życiu. Ekstremalne temperatury w Polsce Ekstremalne upały po raz kolejny w tym roku występują w Polsce. IMGW wydało alarmy drugiego stopnia dot. upału dla 14 województw, czekają nas też tropikalne noce. Upały to kosztowna konsekwencja zmiany klimatu, na którą musimy reagować skuteczniej. Z ostatniego raportu RoślinnieJemy wynika, że co trzeci Polak kupuje roślinne zamienniki mięsa – burgery czy parówki. Produkty te pojawiają się też w menu polskich restauracji. Reklama Sondaż na grupie reprezentatywnej 1077 osób przeprowadził Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. Ankietowanych zapytano o ich preferencje żywieniowe, stosunek do roślinnych alternatyw mięsa, spożycie dań bezmięsnych poza domem, najbardziej atrakcyjne sposoby nazewnictwa roślinnych alternatyw mięsa, a także postawę wobec mięsa hodowanego komórkowo. Wyniki? Co trzeci Polak kupuje roślinne odpowiedniki mięsa. – Rozmawiając o rosnącej popularności dań i produktów roślinnych, często powoływaliśmy się na dane z zagranicznych rynków. Zdecydowaliśmy się przeprowadzić takie badanie, by uzyskać lepszy wgląd w zachowania konsumenckie Polaków – mówi Portalowi Spożywczemu Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w kampanii RoślinnieJemy. Otrębski zapewnia, że wyniki raportu posłużą producentom żywności w lepszym dopasowywaniu swojej oferty do potrzeb konsumentów. Z raportu wynika, że dla konsumentów liczy się smak – im bardziej przypomina mięso, tym lepiej. Klienci są świadomi korzyści zdrowotnych roślinnych zamienników, są w stanie zapłacić więcej za wegańskie produkty. Deklaruje tak aż 73% Polaków. – To wyzwanie dla wszystkich planujących wdrożenie roślinnych zamienników mięsa, jak i tych, którzy już je oferują. Kierując swoje produkty do masowego odbiorcy, poprzeczka zawieszona jest wyżej, a niskiej jakości produkty zaszkodzić mogą rozwojowi całej kategorii – komentuje Maciej Otrębski. W 2018 roku w Ikei i na stacjach Orlen pojawiły się wegańskie odpowiedniki hot-dogów, a w Ikei dodatkowo wegańskie odpowiedniki klopsików. W ciągu miesiąca klienci Ikei kupili 100 tys. sztuk hot-dogów z roślinną parówką. Podczas produkcji wegańskich parówek i burgerów powstaje 7 razy mniej CO2. Źródło: portalspozywczy.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.