Polska Raport: co trzeci Polak kupuje roślinne burgery 08 grudnia 2019 Polska Raport: co trzeci Polak kupuje roślinne burgery 08 grudnia 2019 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Z ostatniego raportu RoślinnieJemy wynika, że co trzeci Polak kupuje roślinne zamienniki mięsa – burgery czy parówki. Produkty te pojawiają się też w menu polskich restauracji. Reklama Sondaż na grupie reprezentatywnej 1077 osób przeprowadził Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. Ankietowanych zapytano o ich preferencje żywieniowe, stosunek do roślinnych alternatyw mięsa, spożycie dań bezmięsnych poza domem, najbardziej atrakcyjne sposoby nazewnictwa roślinnych alternatyw mięsa, a także postawę wobec mięsa hodowanego komórkowo. Wyniki? Co trzeci Polak kupuje roślinne odpowiedniki mięsa. – Rozmawiając o rosnącej popularności dań i produktów roślinnych, często powoływaliśmy się na dane z zagranicznych rynków. Zdecydowaliśmy się przeprowadzić takie badanie, by uzyskać lepszy wgląd w zachowania konsumenckie Polaków – mówi Portalowi Spożywczemu Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w kampanii RoślinnieJemy. Otrębski zapewnia, że wyniki raportu posłużą producentom żywności w lepszym dopasowywaniu swojej oferty do potrzeb konsumentów. Z raportu wynika, że dla konsumentów liczy się smak – im bardziej przypomina mięso, tym lepiej. Klienci są świadomi korzyści zdrowotnych roślinnych zamienników, są w stanie zapłacić więcej za wegańskie produkty. Deklaruje tak aż 73% Polaków. – To wyzwanie dla wszystkich planujących wdrożenie roślinnych zamienników mięsa, jak i tych, którzy już je oferują. Kierując swoje produkty do masowego odbiorcy, poprzeczka zawieszona jest wyżej, a niskiej jakości produkty zaszkodzić mogą rozwojowi całej kategorii – komentuje Maciej Otrębski. W 2018 roku w Ikei i na stacjach Orlen pojawiły się wegańskie odpowiedniki hot-dogów, a w Ikei dodatkowo wegańskie odpowiedniki klopsików. W ciągu miesiąca klienci Ikei kupili 100 tys. sztuk hot-dogów z roślinną parówką. Podczas produkcji wegańskich parówek i burgerów powstaje 7 razy mniej CO2. Źródło: portalspozywczy.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.