Elektromobilność Rekordowy udział francuskich aut elektrycznych. Liderami rynku rodzime marki 19 lutego 2020 Elektromobilność Rekordowy udział francuskich aut elektrycznych. Liderami rynku rodzime marki 19 lutego 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Francuski rynek aut elektrycznych pobił w styczniu wszelkie rekordy – podaje Cleantechnica. Liczba rejestracji w pełni elektrycznych aut zbliżyła się do 11 tys., a hybryd typu plug-in – do niemal 4 tys. Daje to 11-proc. udział w ogólnych rejestracjach aut w tym kraju. Francuzi stawiają na rodzime koncerny. Odpowiadają one w sumie za 63 proc. sprzedaży. Reklama Liczba rejestracji samochodów elektrycznych wzrosła o 2,7 proc. w ujęciu rok do roku. Na czele najlepiej sprzedających się we Francji aut elektrycznych znajduje się bezapelacyjnie Renault Zoe (5 331 rejestracji). Na drugim miejscu plasuje się Peugeot 208 EV. Różnica między nim, a liderem to jednak aż 2794 rejestracji. Auta Renault stanowią 36 proc. udziału w rynku, ale liderem tak naprawdę jest koncern PSA. Co prawda Peugeot ma 27 proc. rynku, ale po dodaniu pozostałych marek wchodzących w skład PSA (Citröen, DS i Opel) otrzymujemy wynik 39 proc. Warto zauważyć, że rynek samochodów elektrycznych we Francji rozwija się, pomimo że tamtejszy rząd ogranicza dopłaty do zakupu takich aut. Całkowicie zlikwidowane zostały już bonifikaty do aut o wartości powyżej 60 tys. euro. W przypadku samochodów tańszych niż 45 tys. euro premia będzie stopniowo obniżana. Jeszcze w 2020 roku wyniesie 6 tys. euro, ale w 2021 spadnie do 5 tys., a w 2022 r. będzie to 4 tys. W przypadku samochodów wycenionych między 45 a 60 tys. euro premia zredukowana została o połowę. Źródło: cleantechnica.com Fot. główna: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.