Elektromobilność Rekordowy udział francuskich aut elektrycznych. Liderami rynku rodzime marki 19 lutego 2020 Elektromobilność Rekordowy udział francuskich aut elektrycznych. Liderami rynku rodzime marki 19 lutego 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Francuski rynek aut elektrycznych pobił w styczniu wszelkie rekordy – podaje Cleantechnica. Liczba rejestracji w pełni elektrycznych aut zbliżyła się do 11 tys., a hybryd typu plug-in – do niemal 4 tys. Daje to 11-proc. udział w ogólnych rejestracjach aut w tym kraju. Francuzi stawiają na rodzime koncerny. Odpowiadają one w sumie za 63 proc. sprzedaży. Reklama Liczba rejestracji samochodów elektrycznych wzrosła o 2,7 proc. w ujęciu rok do roku. Na czele najlepiej sprzedających się we Francji aut elektrycznych znajduje się bezapelacyjnie Renault Zoe (5 331 rejestracji). Na drugim miejscu plasuje się Peugeot 208 EV. Różnica między nim, a liderem to jednak aż 2794 rejestracji. Auta Renault stanowią 36 proc. udziału w rynku, ale liderem tak naprawdę jest koncern PSA. Co prawda Peugeot ma 27 proc. rynku, ale po dodaniu pozostałych marek wchodzących w skład PSA (Citröen, DS i Opel) otrzymujemy wynik 39 proc. Warto zauważyć, że rynek samochodów elektrycznych we Francji rozwija się, pomimo że tamtejszy rząd ogranicza dopłaty do zakupu takich aut. Całkowicie zlikwidowane zostały już bonifikaty do aut o wartości powyżej 60 tys. euro. W przypadku samochodów tańszych niż 45 tys. euro premia będzie stopniowo obniżana. Jeszcze w 2020 roku wyniesie 6 tys. euro, ale w 2021 spadnie do 5 tys., a w 2022 r. będzie to 4 tys. W przypadku samochodów wycenionych między 45 a 60 tys. euro premia zredukowana została o połowę. Źródło: cleantechnica.com Fot. główna: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.