Roślinna wieprzowina wjeżdża na stoły

Impossible Foods podczas targów w Las Vegas zaprezentowało nową linię swoich produktów. Wśród nich znalazł się roślinny zamiennik wieprzowiny. Patrick Brown, założyciel i dyrektor generalny Impossible Foods, deklaruje, że firma będzie poszerzać swoje portfolio, dopóki nie uda jej się wyeliminować potrzeby jedzenia mięsa.

Rok 2019 w USA to rok wielkich zysków na rynku spożywczym w sektorze roślinnych zamienników mięsa. Sprzedaż osiągnęła tam aż miliard dolarów. 

Fotowoltaika od Columbus Energy

Według danych Nielsen sprzedaż roślinnych zamienników mięsa wzrosła o 10,2 procent w 2019 roku, osiągając 946,6 mln dolarów. Eksperci mówią, że „jesteśmy na początku dużej zmiany”.  To efekt coraz większej świadomości na temat korzyści płynących z ograniczenia spożycia mięsa zarówno dla zdrowia, jak i środowiska. 

Roślinne zamienniki mięsa produkują mięsni giganci: Smithfield Foods czy Tyson Foods. – Jako amerykańska firma spożywcza i światowy lider w dziedzinie protein, zapewnienie konsumentom możliwości wyboru i dostosowanie się do ich preferencji pozostanie integralną częścią naszej działalności – powiedział John Puley, dyrektor handlowy w Smithfield Foods. 

Tymczasem raport Whole Foods przedstawia kulinarne trendy na 2020 rok. Czeka nas naprawdę wiele urozmaiceń! Pojawi się wiele nowych substytutów mięsa, nastąpi też swoista rewolucja w produktach mącznych – będziemy mogli kupić mąkę z banana czy kalafiora, taka mąka będzie też składnikiem ciast czy chipsów.