Rower na wodór? Czemu nie!

Na rynku dostępnych jest kilka motoryzacyjnych propozycji wodorowych, które stanowią alternatywę dla elektrycznej rewolucji. W branży rowerowej pojawiła się inicjatywa wykorzystania wodoru do napędu wspomagającego.

Pragma Industries to firma z południa Francji. Rozpoczęła ona sprzedaż wodorowych rowerów, które umożliwiają sprawne przemieszczanie się bez emisji zanieczyszczeń. Na pełnym zbiorniku taki rower jest w stanie przejechać do 100km przy maksymalnej prędkości do 25km/h. Rezultat ten jest dosyć zadowalający, szczególnie kiedy weźmiemy pod uwagę fakt, że czas tankowania jest stosunkowo szybki. Problemem może być jednak znalezienie odpowiedniej stacji. Infrastruktura wodorowa ciągle się rozwija, ale nie można powiedzieć, że jest ogólnodostępna, nawet w krajach Europy Zachodniej.

Pomysł jest niezwykle ciekawy, ale jednocześnie dosyć drogi. Za rower należy zapłacić 7,5 tysiąca euro, co przy obecnym kursie odpowiada niemalże 32 tysiącom złotych. To sporo, czego świadomość ma samo Pragma Industries, które deklaruje, że wodorowy rower jest skierowany w szczególności do firm chcących założyć wypożyczalnie miejskich rowerów.

Dodaj komentarz


Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

You May Also Like

Rząd wystraszył się Unii i zmienił zdanie. Będą wiatraki i dekarbonizacja

Starsi Czytelnicy pamiętają pewnie zabawę z dawnego „Przekroju” pod tytułem „Wytęż wzrok i znajdź x szczegółów, którymi różnią się oba rysunki”. Wytężyliśmy się maksymalnie i poszukaliśmy różnic pomiędzy Krajowym Planem na Rzecz Energii i Klimatu przesłanym Brukseli oraz Polityką Energetyczną Państwa 2040 przeznaczoną na użytek krajowy. Okazało się, że w kilku punktach istotnie się różnią.

Codzienny raport smogowy – 17.01.

Pogoda się uspokoiła, czyżby to zwiastowało powrót smogu? Na mapie coraz mniej zielonych punktów. W poniedziałek wystartował Wrocławski Indeks Powietrza, jest to odpowiedź na apel Dolnośląskiego Alarmu Smogowego w sprawie informowania mieszkańców o prawdziwej skali zagrożeń w obszarze jakości powietrza. Niecierpliwie czekamy na bardziej restrykcyjne normy dla całego kraju.