Wiadomości OZE Rower zasilany energią słoneczną 06 sierpnia 2015 Wiadomości OZE Rower zasilany energią słoneczną 06 sierpnia 2015 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Pojazd taki jak rower sam w sobie jest eko-rozwiązaniem, nie jest zasilany za pomocą paliw, które mogłyby powodować szkodliwe emisje, a jedynie siłą ludzkich mięśni. Jednak okazuje się, że istnieje możliwość zwiększenia jego prędkości bez wysiłku, pozostawiając go nadal rozwiązaniem przyjaznym dla środowiska! Reklama Duński inżynier Jesper Frausig postanowił stworzyć jednośladowiec zasilany dzięki energii słonecznej. Urządzenie to otrzymało nazwę Solar Bike i stanowi nowoczesną, lecz równie ekologiczną, alternatywę dla konwencjonalnego roweru. Ponadto został on zaprojektowany ten sposób, aby funkcjonował jak typowy rower. Cechą, która go wyróżnia są specjalnie zaprojektowane koła. Ich powierzchnie boczne są w pełni pokryte wysoce wydajnymi ogniwami fotowoltaicznymi. Kiedy rower jest ustawiony w słonecznym kierunku, panele słoneczne wytwarzają energię elektryczną i transportują ją do ulokowanej na ramie roweru baterii. Kiedy rower rusza, zmagazynowana wcześniej energia napędza silnik. Konstrukcja ta pozwala na osiągnięcie prędkości od 25 km/h do nawet 50 km/h. Solar Bike to niezwykle wygodne, a przy tym tanie rozwiązanie, dzięki wbudowanym panelom PV. Pełne naładowanie baterii zapewnia w teorii ilość energii, by przejechać aż 70 km. W praktyce wygląda to tak, że – w związku ze zmiennymi warunkami pogodowymi – bateria nie zawsze jest w pełni naładowana, gdyż proces ładowania następuje tylko w godzinach słonecznych. Jednak statystyki nadal wyglądają korzystnie: w ciągu jednego dnia jest ona w stanie naładować się wystarczająco, aby przejechać od 2 do 25 km. Później zawsze możemy zacząć pedałować! Jest to znakomite rozwiązanie pozwalające na ominięcie korków w miastach czy na dłuższą wyprawę w tereny, gdzie nie możemy lub nie chcemy pojechać autem. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.